ارز ۴۲۰۰تومانی مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد؛ از ایجاد رانت گسترده تا اخلال در سیاست پولی

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست ارز ۴۲۰۰تومانی مشکلات زیادی ایجاد کرد و باعث رانت گسترده و اخلال در سیاست پولی کشور شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، شهباز حسن‌پور با اشاره به اجرای طرح جدید اقتصادی دولت اظهار داشت: ماه‌ها بین دولت، مجلس و بدنه خصوصی کشور در این ارتباط بحث و نتیجه بر اجرای طرح اقتصادی شده است.

نایب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل طرح بسیار خوب و کارشناسی‌شده است، گفت: مردم نگران حذف ارز ۴۲۰۰تومانی بودند اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که ارز ۴۲۰۰تومانی فسادزا بود.

وی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی هم رانت گسترده ایجاد کرد و هم تورم را افزایش داده بود، ادامه داد: با ارز ۴۲۰۰تومانی نه‌تنها اهداف اقتصادی کشور اجرا نشد که باعث اخلال در سیاست پولی کشور هم شد.

حسن‌پور با اشاره به دیگر آسیب‌های چندنرخی بودن ارز در کشور بیان کرد: کالاهای غیرضروری با ارز ۴۲۰۰تومانی وارد کشور شد، کسری بودجه ایجاد کرد و از همه مهمتر باعث تخریب تولید داخلی کشور بود چرا که توان رقابت تولیدکنندگان داخلی با خارجی را گرفت.
وی با بیان اینکه چندنرخی بودن ارز، در واقع ایجاد تقاضای کاذب در مردم بود، افزود: این سیاست ارزی مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد و در آینده شکاف طبقاتی وحشتناکی در جامعه به وجود می‌آورد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به اینکه تصمیم خلق‌الساعه باعث نارضایتی بین مردم می‌شود، گفت: از دولت انتظار داریم قبل از هر اقدامی مردم و جامعه اقناع‌سازی شوند، چرا که هر موفقیتی نیاز به مشارکت مردم دارد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90031
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.