در قالب سامانه جامع تجارت محقق می شود؛


شفاف‌سازی تولید، توزیع و عرضه کالاهای اساسی تا پایان سال در کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان وزارت صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه جامع تجارت اعلام کرد و افزود: احتمالا ظرف چهار ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد و در مرحله اول کالاهای اساسی باید در سامانه جامع تجارت ثبت شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ارسلان میری درباره سامانه جامع تجارت گفت: این سامانه براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای شفاف سازی تولید، توزیع و عرضه در همه سطوح است و همه افرادی که با کالا و خدمت سر و کار دارند باید در این سامانه کلیه اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی در پاسخ به این سوال اگر افراد مشمول این طرح، اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکند، چه پیامدهای برای او دارد؟ اظهار کرد: براساس هم قانون تعزیرات حکومتی، هم قانون نظام صنفی و هم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲ برای اینها ضمانت اجرایی دیده شده است که در صورت تخطی بخش خصوصی یا غیرخصوصی(تعاونی و …) برابر قانون مجازات های برای آنها در نظر گرفته شده است که توسط مراجع قانونی این مجازات ها اعمال خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی اگر کالا و خدمتی در این سامانه ثبت نشود به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی می شود و در مرحله اول حداقل دو برابر کالایی که خارج از شبکه عرضه (میزان کالاهایی که در سامانه ثبت نکرده) کرده است، مجازات برای فرد خاطی در نظر گرفته می شود.

وی وزارت صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه جامع تجارت اعلام کرد و افزود: احتمالا ظرف چهار ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد و در فاز اول کالاهای اساسی باید در سامانه جامع تجارت ثبت شوند.

میری در ادامه به مقایسه تعداد پرونده های هشت ماهه امسال استان کرمان با مدت مشابه سال قبل پرداخت و گفت: ۴۳ درصد در پرونده های وارده، ۵۲.۵ درصد در پرونده های مختومه، ۹۱ درصد در پرونده های محکومیت یافته و ۲۱ درصد در پرونده های وصولی افزایش داشته ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80763
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.