بعد از تهران و اصفهان بیشترین مالیات را برای کرمان بستند


مالیات سال بعد را تا ۳۱هزار میلیارد تومان بالا بردند

طبق گزارش ارائه شده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان ۱۰۲ درصد از درآمد مالیاتی امسال طی ۹ ماه وصول شده است. این درحالی است که مالیات استان ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت، وصول ۱۰۲ درصدی مالیات با این حجم از افزایش در سالی اتفاق افتاده که طبق گزارش پایش فقر، درصد بیشتری از مردم زیر خط فقر رفتند و کرمان به رتبه ۶ از نظر درصد جمعیت محروم قرار گرفته است.

به گزارش کرمان‌نو، بنا به گفته محمدرضا وحیدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مالیات استان را ۳۱ هزار میلیارد تومان دیدند که حدود ۴۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ هم افزایش داشته است.طبق لایحه بودجه کرمان بعد از تهران و اصفهان بیشترین میزان مالیات برایش بریده شده و این میزان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
به گفته وحیدی علی‌رغم اینکه کرمان رتبه ۷ کشور را از نظر بودجه به خود اختصاص داده است، در ۶۶ درصد درآمدی که کسب کرده قدرت تصمیم گیری دارد و در این زمینه کرمان در رتبه‌های آخر قرار دارد.

استاندار کرمان: حقوق دولتی را افزایش و از مالیات استان کم کنید

استاندار کرمان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با انتقاد از رقم بالای مالیات استان در لایحه بودجه دستور داد تا نامه‌ای به جهت تنظیم کاهش مالیات استان تنظیم شود.

محمد مهدی فداکار با بیان اینکه حقوق دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایشی نداشته و تقریبا ثابت بوده است، پیشنهاد داد تا به جهت کاهش فشار بر استان به جای مالیات این بخش افزایش یابد.

فداکار در این جلسه دستور داد تا نامه‌ای به این مضمون تنظیم شود که مالیات استان کاهش و به جای آن حقوق دولتی را افزایش دهند. او ادامه داد : بنده این مسئله را در کشور پیگیری خواهم کرد تا مالیات استان کاهش یابد.

علی بیگ‌زاده، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان با بیان اینکه اکثر دستگاه ها با کسری مواجه هستند، گفت: خواهش ما این است که مسیله کاهش سهم مالیاتی استان پیگیری شود تا ما از محل این مازاد بتوانیم این کسری هزینه‌ای دستگاه‌ها را پوشش دهیم.

بنا به اطلاعات ارایه شده در این جلسه هم اکنون ۶۰۰میلیارد تومان مازاد مالیاتی در استان وجود دارد.

شایان ذکر است که حقوق دولتی معادن جزئی از مالیات استان کرمان است اما با کاهش کل میزان مالیات استان و افزایش حقوق دولتی این امکان فراهم می‌شود تا از طریق مازاد وسواس‌های مالیاتی کسری هزینه‌ای بخشی از دستگاه‌ها تامین شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100810
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.