نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر پایان یافت

نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان پس از ۲۵ روز به کار خود پایان داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت گل‌گهر در این مراسم گفت: در راستای رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی اجتماعی  نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی سیرجان با متریال سنگ در سال جاری کلید خورد و با اعلام فراخوان سراسری منجر به رسیدن آثار زیادی به دبیرخانه سمپوزیوم شد.

“ابوذر حلوایی پور” با اشاره به اینکه ۱۰۳ هنرمند اولیه شرکت کننده بیش از ۱۸۴ طرح به دبیرخانه فرستادند، افزود: شورای متخصص داوران در چندین نوبت آثار ارسالی را داوری کرد که از بین آنها 17 اثر به مرحله نهایی و اجرایی دعوت شدند.

حلوایی پور با بیان اینکه ممکن است در سال های آینده این سمپوزیوم علاوه بر سنگ با متریال‌های دیگری اجرا شود، گفت: با این کار می‌توانیم مجسمه‌های فاخری را به شهر سیرجان و مردم فرهنگ دوست سیرجان تقدیم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: از شرکت گل گهر و همه کسانی که موجب پویایی حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان سیرجان هستند، سپاسگزاری می‌کنم.

“محمدرضا علیزاده” افزود: اگر بخواهیم از بعد آمایش سرزمینی هنر به استان کرمان نگاه کنیم، کرمان در حوزه هنرهای تجسمی حرف برای گفتن دارد به ویژه در ماه‌های اخیر در شبکه شهرهای خلاق کشور سیرجان به عنوان شهر خلاق هنرهای صنعتی و صنایع دستی و کرمان به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی شناخته شده است.

وی در ادامه پیام سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب به اختتامیه این سمپوزیوم قرائت کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76926
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.