گام مثبت بانک کشاورزی جنوب کرمان در اشتغال پایدار روستایی و عشایری

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر از مهم ترین اقدامات انجام شده و عملکرد بانک کشاورزی در سال جاری با کرمان نو گفتگو کرد .

بابک کلانتری با اشاره به پتانسیل بالا و بی نظیر جنوب کرمان عنوان کرد، باتوجه به گستره بسیار زیاد فعالیت های بانک کشاورزی باید از امکانات این منطقه بهره گرفت .

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان  یکی از وظایف  اصلی بانک را در تامین مالی بخش کشاورزی، تامین منابع بانک  دانست و افزود  بانک کشاورزی در جنوب کرمان در جذب منابع سپرده های مردمی موفق عمل کرده است و توانسته با اعطای تسهیلات کم بهره در قالب طرح بزرگ توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ایجاد زمینه اشتغال در این  مناطق کمک شایانی کند.

وی این اتفاق مثبت و بی نظیر را باعث تحرک اقتصادی و در جامعه روستایی و عشایری منطقه و همچنین افزایش خودکفایی و تامین امنیت غذایی عنوان کرد.

کلانتری  پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی مدیریت جنوب کرمان در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود، از این میزان ۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال معادل ۹۳ درصد آن  در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن شامل فعالیت‌های زراعی،باغی، دامداری شیلات، صنایع  وابسته کشاورزی و خدمات آن هزینه شده است.

وی در رابطه  با عملکرد بانک در راستای سیاست‌های کلان کشور و فعالیت‌های مهم و اولویت دار به مواردی ذیل اشاره کرد :

توسعه گلخانه‌ها ۵۲ فقره به مساحت ۳۲ هکتار به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال.

اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۰۲ فقره به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال.

اشتغال پایدار روستایی و عشایری مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی،۲۲۰فقره به مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال.

مکانیزاسیون کشاورزی ۱۲۳ فقره به مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال.

کلانتری در ادامه به تسهیلات پرداختی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی بانک کشاورزی اشاره و عنوان کرد: تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۵۶ میلیارد ریال به شرح ذیل پرداخت شده است.

قرض الحسنه ازدواج به تعداد ۷۰۱ فقره به مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال.

قرض‌الحسنه اشتغال زایی نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ۱۲۸ فقره به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال.

بابک کلانتری یکی از نقش های مهم بانک کشاورزی را در قالب صندوق بیمه کشاورزی عنوان کرد که با حمایت از کشاورزان و افزایش  ریسک پذیری تولید کنندگان بخش کشاورزی ،ریسک فرایند تولید را در این بخش کاهش داده است.

وی به  تنوع سطح بیمه محصولات کشاورزی اعم از  زراعی ،باغی،مراتع ،دام ،طیور و آبزیان در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و عملکرد بیمه محصولات کشاورزی را در منطقه بسیار مطلوب دانست و افزود در سال زراعی گذشته صندوق بیمه کشاورزی قریب به ۶۱هزار هکتار از باغات و مزارع و مراتع ،۱۲۲هزار راس دام ، بالغ بر ۸۶۲هزار قطعه طیور به همراه ۱۵هکتار از مزرعه های پرورش ماهی را در جنوب کرمان  تحت پوشش بیمه قرار داده است که  در همین سال زراعی گذشته  به حدود ۴۰ هزار پرونده خسارت اعلام شده از سوی حادثه دیدگان  از عوامل قهری و طبیعی و سایر عوامل تحت پوشش بیمه‌ای بالغ بر ۳۸۶میلیارد ریال  غرامت پرداخت شده است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42172
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.