گل گهر 2030، فراتر از مرزها

نخستين نشست مشترك كارگروه هاي تخصصي منطقه گل گهر برگزار شد.

نخستين نشست مشترك كارگروه هاي تخصصي منطقه گل گهر صبح سه شنبه با حضور اعضا هيئت مديره، مديران عامل و معاونين، مديران و اعضا كارگروه هاي تخصصي شركت هاي منطقه گل گهر به منظور تدوين استراتژي 2030 هلدينگ گل گهر با محوريت شركت معدني و صنعتي گل گهر در محل سالن اجتماعات پرديس اميد شركت برگزار شد.
در اين نشست مهندس ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و عضو هیئت مدیره شرکت با اشاره به تدوین برنامه چشم انداز گل‌گهر ۲۰۳۰ گفت: استراتژی چیزی نیست جز شکل دادن آرزوها، اهداف و اولویت‌هایی که در ذهن همه ما به عنوان آرزوهای توسعه ای ،فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و چیزی در این زمینه جز با بکارگیری متخصصین و منابع انسانی محقق نخواهد شد که بهترین آن در گل‌گهر حضور دارند.
مهندس ملارحمان افزود: هموارسازی و بسترسازی برای رسیدن به اولویت‌ها، اساسی ترین و مهمترین متد خواهد بود.توجه به پژوهش، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کاربردی، ارتباط با عرصه بین‌الملل باید برای رسیدن به اهداف در اولویت سند چشم انداز گل گهر 2030 قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در راه رسیدن به اهداف مان باید مرزها و ديوارها را از میان برداریم، گفت: در استراتژی ۲۰۳۰ باید یک شرکت به جای ۳۰ شرکت وجود داشته باشد و یک مجموعه عظیم اقتصادی یکپارچه داشته باشیم، به طوریکه بهترین حمل و نقل را بدون کوچکترین ضعفی در اختیار داشته باشیم و باید ضعف هایمان را پیدا کنیم و خلأها را برطرف کنیم.
مدیرعامل گل‌گهر با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم به اهداف مان دست پیدا کنیم، گفت: لازمه آن، ساختارسازی و ارتقا سطح مهارت، آموزش، تخصص منابع انسانی و توجه به معیشت و سطح زندگی همکاران هست.
مهندس ملارحمان افزود: اکتشاف باید مهمترین فعالیت ما باشد و اگر چنانچه ذخایرمان کم بود برای توسعه‌های آتی کشور باید برویم به هر کجای دنیا نیاز بود اکتشاف کنیم.

photo ۲۰۱۹ ۱۰ ۱۵ ۲۳ ۳۹ ۲۱
نگاهی به سخنان جمشید ملارحمان در ترسیم استراتژی “گل گهر2030” 

⚡️توجه به پژوهش، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کاربردی، ارتباط با عرصه بین‌الملل باید برای رسیدن به اهداف در اولویت قرار گیرد.
⚡️ در استراتژی ۲۰۳۰ باید یک شرکت به جای ۳۰ شرکت وجود داشته باشد و یک مجموعه عظیم اقتصادی یکپارچه داشته باشیم.
⚡️ در راستای تحقق اهداف کلان گل گهر باید بهترین حمل و نقل را بدون کوچکترین ضعفی در اختیار داشته باشیم و ضعف ها و خلأها را برطرف کنیم.
⚡️ لازمه دستیابی به اهداف، ساختارسازی و ارتقا سطح مهارت، آموزش، تخصص منابع انسانی و توجه به معیشت و سطح زندگی همکاران است.
⚡️اکتشاف باید مهمترین فعالیت ما باشد و چنانچه با کمبود ذخایر مواجه شدیم برای توسعه‌های آتی کشور باید با هدف کشف ذخایر جدید به نقاط دیگر دنیا برویم.

photo ۲۰۱۹ ۱۰ ۱۵ ۲۳ ۴۲ ۲۸
بخش هایی از سخنان ایمان عتیقی معاون مدیر عامل و مدیر مجتمع گل گهر :

? مهمترين هدف نشست، اين است كه در جهت منافع مشترك شركت ها گام برداشته شود و قطعا هم فكري و هم افزايي در كارگروه ها براي منطقه، ارزش افزوده و خلق ارزش مي كند.

? منطقه گل گهر به لحاظ ساختاري و سيستمي در كشور سرآمد است و تحولاتی كه طي اين چند سال در اين رخ داده، حاصل همت جمعی شرکت های منطقه به عنوان سربازان وفادار به منطقه گل گهر و اقتصاد كشور بوده است.

? با هدايت مديران ارشد شركت گل گهر اكنون دوره اي تازه برای توسعه روزافزون را آغاز کرده ایم.

?30 شركت در منطقه گل گهر فعال هستند که هر كدام ماموريتي تعيين شده دارند و بر اساس آن، اهدافی را تعيين كرده اند و در آن راستا در حرکت هستند.

? منطقه گل گهر به دليل كثرت شركت هاي مشابه و همچنین موضوعات مشابه اي كه دارد نيازمند يك نگاه سيستمي است و بايد همانطور كه در اهداف چشم انداز گل گهر 98 ديده شده، قدم برداشته شود.

?با شناختي كه کل مجموعه از مهندس ملارحمان و نگاه سيستمي ايشان داريم، مديران منطقه گل گهر اميد دارند كه اين نگاه سيستمي بر منطقه گل گهر حاكم شود.

? بايد چشم انداز واحدي براي منطقه گل گهر در 10 سال آينده تعريف و قرار است اطلاعات آن از 10 كارگروه تخصصي استخراج شود.

?اين 10 كارگروه حكم اتاق فكر مديران ارشد منطقه گل گهر را دارند و نتيجه اين هم انديشي قرار است منجر به تدوين چشم انداز ده ساله منطقه گل گهر شود و نقطه قوتي براي همه شركت ها باشد.

photo ۲۰۱۹ ۱۰ ۱۵ ۲۳ ۴۷ ۱۹
محمدرضا کرمی شاهرخی رییس هیأت مدیره گل گهر :

? بسیاری از مسایل مربوط به گل گهر، گهر زمین و منطقه در زمانی که ملارحمان در ایمیدرو مسؤولیت داشت، برطرف شد و اکنون نیز می تواند در گل گهر نقشی به مراتب تاثیرگذارتر داشته باشد‌.

? “گل‌گهر ۲۰۳۰ ” می‌تواند در جمع ۵۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد و تبدیل به یک گل‌گهر یکپارچه بین‌الملل شود و ما باید ارزش برند این شرکت را بالا ببریم.

? گل‌گهر ۲۰۳۰ باید متفاوت باشد و سرمایه‌های دانشی بالایی ایجاد کند و در این فرایند بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات را از هر گوشه دنیا به کار گرفت تا بتوان به اهداف گل‌گهر ۲۰۳۰ دست یافت.

? برای سرمایه‌های فکری خودمان در 10 سال آینده هزینه کنیم، تنوع بخشی تولید را افزایش دهیم. علاوه بر آن زمینه های فعلی کشور را شناسایی و به برون رفت از فضای کنونی و صرفا تکیه بر منابع کشور فکر کنیم و از سیستم‌های پیمانکاری که کارهای کلیدی انجام می‌دهند غافل نشویم.

? امروز باید اهمیت جدی به خروجی کارگروه‌های تخصصی داده شود چراکه حاصل تجارب ارزشمندی است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36677
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.