اتاق کرمان رتبه دوم کشور را کسب کرد

اتاق کرمان در طرح ترازسنجی اتاق‌های کشور، با 72.21 امتیاز رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، در این ترازسنجی اتاق تهران با 91.41 امتیاز رتبه اول و اتاق مشهد با 65.39 امتیاز رتبه سوم را به دست آوردند.

در این طرح که توسط مرکز رتبه بندی ذیل معاونت امور استان ها و تشکل های اتاق ایران اجرا شده، 5 مولفه اصلی شامل “حکمرانی، خدمات، عضویت، تاثیرگذاری بر سیاست ها و تنظیم گری” به عنوان معیارهای محرک عملکردی بررسی شد.

در معیار حکمرانی، استراتژی و برنامه ریزی، ساختار سازمانی و مدیریت، شفافیت، فرآیندهای مالی و منابع انسانی؛ در معیار خدمات، فرآیند ارائه خدمات و تنوع خدمات؛ در معیار عضویت، تعداد اعضا و برنامه های توسعه عضویت؛ در تاثیرگذاری بر سیاست ها، حمایتگری، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، کمیسیون های تخصصی و روابط عمومی و در معیار تنظیم‌گری، داوری و حل اختلاف و ساماندهی تشکل های اقتصادی مد نظر بوده است.

در این ترازسنجی یک اتاق در ردهA با امتیاز 80 تا 100، 7 اتاق در رده B با امتیاز 60 تا 80، 13 اتاق در رده C   با امتیاز 40 تا 60 و 12 اتاق در رده D با صفر تا 40  قرار گرفتند.

رئیس اتاق کرمان در نشست تحلیل نتایج این ترازسنجی، ضمن تقدیر از هیات نمایندگان، کارکنان و اعضای اتاق کرمان، این موفقیت و دستاورد مهم را تبریک گفت و بیان کرد: اتاق کرمان نه تنها در کشور بلکه در سطح بین‌‌المللی نیز می‌تواند جایگاه بالایی را کسب کند.

سیدمهدی طبیب زاده، افق پیش روی اتاق کرمان را تبدیل شدن به اتاق نسل چهارم عنوان کرد و افزود: از این پس مسئولیت همه ما در اتاق کرمان سنگین تر خواهد شد.

طرح ترازسنجی ۳۴ اتاق بازرگانی کشور بر اساس مدل مفهومی “اشمیتر و استریک” به اجرا درآمده‌ است.

این شیوه، یکی از جامع‌ترین مدل‌های مفهومی است که به خوبی ماهیت کارکردی سازمان‌های میانجی‌گر، از جمله اتاق بازرگانی، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77756
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.