اراضی ۳۰ مدرسه در بم وقفی است| قدیمی ترین موقوفه استان کرمان، در بم

رییس اداره اوقافو امور خیریه شهرستان بم گفت: اراضی ۳۵ مدرسه در سطح شهرستان و بیش از۳۰ مدرسه در سطح شهر بم متعلق به موقوفات است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به قدیمی ترین موقوفه شهرستان بم اظهار کرد: اراضی ۳۵ مدرسه در سطح شهرستان و بیش از۳۰ مدرسه در سطح شهر بم متعلق به موقوفات است.

وی با اشاره به اینکه وقف قابل خرید و فروش نیست، افزود: موقوفات عام و بیت المال و متعلق به مردم هستند اما اراضی موقوفه قابل خرید و فروش نیست و فقط باید اجاره داده شوند.

ستوده افزود: بیش از ۶۰ هکتار اراضی موجود در سطح شهر بم موقوفه داریم که شامل باغات، مساجد، حسینیه ها و اراضی تجاری هستند.

رییس اداره اوقاف شهرستان بم با اشاره به موقوفه زمین جنب عباسعلی گفت: موقوفه  زمین جنب عباسعلی که متاسفانه تبدیل به محلی برای دپوی زباله ها و نخاله ساختمانی شده بود، گودبرداری و شفته ریزی شده و کاربری این موقوفه مذهبی است که ساخته خواهدشد.

وی اظهار کرد: اولین موقوفه در استان کرمان متعلق به رجب بن برهان الدین خواجه حسن عسکری است که قدیمی ترین موقوفه به شمار می رود و در سال ۷۸۳ هجری شمسی ثبت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77834
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.