حسن‌پور:


صدها شرکت، منابع استان را به تاراج می‌برند

شهباز حسن‌پور ظهر امروز هشتم خرداد ماه در چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: کارآفرین با تلاش باعث موفقیت خود و دیگران شده و رفاه به مردم هدیه می‌کند.

به گزارش کرمان نو، وی کارآفرین را همانند رزمنده‌ای که در حال جهاد است، دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرصت‌های استان را برای رفاه عموم مردم استفاده نکردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان عدم دسترسی به منابع مالی کافی را یکی از مشکلات استان برشمرد و خطاب به استاندار گفت: هر شرکتی که قصد فعالیت در کرمان دارد، باید از همان ابتدا حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کند و از این طریق درآمدهای مالیاتی او را به استان بیاوریم.
حسن‌پور ادامه داد: به طورمثال شرکت مپنا که شرکت نیمه خصوصی است بیش از ۵ هزار میلیارد در استان پروژه دارد و ته تنها یک ریال از این پول‌ها در استان کرمان نیست بلکه حتی بیشتر نیروهایش غیربومی هستند.
او عمل نکردن به قوانین حمایت‌گر را یکی دیگر از مشکلات دانست و بیان کرد: باید قوانین مزاحم سر راه کارآفرینان شناسایی و حذف کنیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تربیت نکردن نیروی ماهر در راستای نیاز بازار را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و در ادامه راه‌اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری استان کرمان در تهران و راه اندازی دفتر جذب سرمایه و حمایت از کارآفرین در خارج از کشور پیشنهاد کرد.
او تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته حدود ۷۰ درصد تصمیمات کارآفرینان می گیرند اما در ایران برعکس ۷۰ درصد تصمیمات سیاسیون می‌گیرند و استان کرمان می تواند پایلوت این روش باشد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89359
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.