استاندار کرمان:


از طرح‌های توسعه‌‌ای تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان حمایت می‌کنیم

استاندار کرمان در دیدارِ مدیرعامل شرکت سیمرغ گفت: از طرح‌های توسعه‌‌ای تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه در دیدارِ مدیرعامل شرکت سیمرغ با اعلام حمایت از طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی عنوان کرد: آب یکی از مشکلات جدی استان است و با توجه به این مسئله، سرمایه‌گذاری‌ها را به سمتی هدایت می‌کنیم که تامین آب به راحتی صورت گیرد.
او افزود: کرمان منابع آبی پایداری ندارد و لذا باید دقت داشته باشیم که تولید در استان با اطمینان صورت گیرد و امکان تهیه آب فراهم باشد.
استاندار کرمان گفت: مرغ و تخم‌مرغ باید در استان به خودکفایی کامل برسیم و در همین رابطه نهایت همکاری را با طرح‌های جدید خواهیم داشت.
علی تقوی‌فر مدیرعامل شرکت سیمرغ با اعلام تولید سالانه ۷۵ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای زیرمجموعه این شرکت در سطح کشور گفت: برند شرکت سیمرغ در کشورهای دیگر نیز شناخته شده و مورد اعتماد است.
او عنوان کرد: تولید واحد سیمرغ کرمان در سال جاری بالغ بر ۲۱ هزار تن است و علاوه بر تولید تخم‌مرغ، دو واحد مرغ مادر گوشتی و تخم‌گذار در استان راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت سیمرغ، به مشکل تامین آب در راستای افزایش و توسعه طرح‌ها و واحدهای تولیدی مجموعه پرداخت و افزود: بزرگترین واحد مرغ تخم‌گذار را می‌خواهیم‌ در استان کرمان راه‌اندازی کنیم، علاوه بر اینکه در شهرستان جیرفت هم بررسی‌ها برای راه‌اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ انجام شده است.
رزم‌حسینی مدیر شرکت سیمرغ در استان کرمان نیز گفت: صنعت مرغداری کمترین مصرف آب را دارد و از سویی اشتغال مستمر و پایداری را ایجاد کرده که نیروها نیز عمدتا از روستاییان و بومی‌ها هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111267
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.