مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد؛


۶۸ درصد جمعیت جنوب و شرق استان از گازرسانی استقبال نکردند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به عدم استقبال از گازرسانی در جنوب و شرق استان گفت: از ۱۶۶ هزار ظرفیت اشتراک‌پذیری استقبال نشده و در واقع ۶۸ درصد با عدم استقبال مواجه هستیم که لازم است فرهنگ‌سازی شود و مردم از سوخت پاک و ارزان در منازل استفاده کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدرضا سلیمانی روز گذشته، ۲۹ آبان‌ماه در نشستی خبری اظهار کرد: شرکت گاز یک شرکت عملیاتی برای گازرسانی ایمن و پایدار به اقصی‌نقاط استان است و در این راستا تلاش شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به عمر ۳۰ساله شرکت گاز استان کرمان افزود: طی دو سال اخیر ۱۱ شهر و ۵۸۷ روستا و ۴۶۵ صنعت استان گازرسانی شده و در مجموع ۷۸ درصد اشتراکات گاز در نقاط شهری و ۲۲ درصد در مناطق روستایی استان است.

 سلیمانی با اشاره به اینکه ۷۹ جایگاه CNG در سطح استان کرمان فعال است، تصریح کرد: با توسعه شبکه گازرسانی، ۸۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی صورت‌گرفته است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه ۱۵۳۶ مشترک صنعتی در استان کرمان داریم، گفت: پوشش گازرسانی روستاهای استان کرمان ۶۳ درصد است که میانگین کشور ۸۴ درصد است. ضمن اینکه از ۳۷۶۴ روستای قابل گازرسانی استان تاکنون ۱۹۰۵ روستا گازدار شده‌اند.

 او میزان بهره‌مندی خانوارهای استان کرمان از نعمت گاز را ۸۴.۷ درصد و میانگین کشور را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ پرونده گازرسانی در سطح استان کرمان کامل شود.

 سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر ۶۲ پروژه گازرسانی فعال با ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان کرمان در دست اجراست.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه تاب‌آوری و پدافند غیرعامل از اولویت‌های شرکت است، گفت: ۹۹ درصد خانوارهای شهری استان کرمان تحت پوشش گازرسانی قرار دارند.

 او با بیان اینکه عمده روستاهایی که گازرسانی نشده، در جنوب استان کرمان قرار دارند، افزود: امسال به سه شهر در شهرستان‌های ارزوئیه، جیرفت و کهنوج گازرسانی انجام می‌شود که ۱۵۷۵ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع را شامل می‌شود.

 سلیمانی با اشاره به عدم استقبال از گازرسانی در جنوب و شرق استان کرمان اظهار کرد: از ۱۶۶ هزار ظرفیت اشتراک‌پذیری استقبال نشده و در واقع ۶۸ درصد با عدم استقبال مواجه هستیم.

او با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی شود و مردم از سوخت پاک و ارزان درب منازل استفاده کنند، گفت: با وجود ۴۸۵ گلخانه در محدوده شبکه گاز، تنها ۲۵ پیمان فروش منعقد شده و تنها سه اشتراک گلخانه در جنوب کرمان داریم.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به مصرف گاز استان بیان کرد: ۴۶ درصد از کل مصرف در سال جاری معادل چهار میلیارد مترمکعب مربوط به بخش نیروگاهی است، سه میلیارد مترمکعب مربوط به صنعت و خانگی و تجاری دو میلیارد مترمکعب مصرف دارد.

 او افزود: در فصل سرد به دلیل مصرف بخش نیروگاهی و صنعتی محدودیت ایجاد می‌شود و مشترکان می‌توانند در مصارف نیروگاهی به ما کمک کنند.

 سلیمانی در پایان با اشاره به طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها گفت: مجتمع‌ها می‌توانند با اعلام به شرکت گاز، از این خدمت بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111274
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.