استاندار کرمان: درج قیمت تولید تاثیر زیادی بر ساماندهی بازار دارد

استاندار کرمان با قابل قبول خواندن طرح درج قیمت تولید به جای نوشتن قیمت برای مصرف کننده بر روی کالاها گفت: اجرای این طرح در ساماندهی بازار کرمان اثرگذاری خوبی دارد.

استاندار کرمان با قابل قبول خواندن طرح درج قیمت تولید به جای نوشتن قیمت برای مصرف کننده بر روی کالاها گفت: اجرای این طرح در ساماندهی بازار کرمان اثرگذاری خوبی دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: اجرای طرح جدید درج قیمت تولید به جای قیمت برای مصرف کننده تاثیر بسیاری از جمله در کاهش قیمت اجناس در بازار کرمان دارد، تکلیف تولید کننده و مصرف کننده و بازرسان را روشن می کند و ابعاد خوبی دارد.

وی با اشاره به گستردگی کرمان از رییس سازمان حمایت مصرف و تولیدکنندگان خواستم تا سفر به این استان را در اولویت قرار دهد اظهار داشت: باید ابتدا خودمان بر اوضاع طرح در قیمت تولیدکننده مسلط باشیم و اصناف و تولیدکنندگان در این زمینه همکاری کنند که از این فرصت نهایت استفاده و ابهامات رفع شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه طرح درج قیمت تولید کننده در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این استان برنامه ریزی و اجرا شود گفت: زمینه اجرای ملزومات طرح و نظارت بر قیمت ها از وظایف تنظیم بازار است و مردم ممکن است به قیمت گذاری توجه نکنند اما زمانی دستگاه های نظارتی بازرسی کردند همه چیز معلوم و تنظیم می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی نباید طرح درج قیمت تولیدکننده را برای مردم دچار پیچیدگی کنیم و پیچیدگی‌ها باید برای ما باشد لذا رسانه ها مزایای طرح را به طور ساده برای مردم بازگو و تبیین کنند.

زینی وند اضافه کرد: تغییر دبیری ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و سازمان صمت را در استان‌ها سردرگم کرده در واقع این طرح اختیاراتی به وزارت جهاد کشاورزی داده که ذهنیت و امکانات آن در استان‌ها آماده نیست لذا برای هرجابجایی باید ابتدا ساختار آن فراهم شود.

وی عنوان کرد: می توان بازار را در استان کرمان مدیریت کرد اما ساختار و وظایف دستگاه ها در این طرح باید تعریف شود.

استاندار کرمان گفت: سازمان صمت به صورت حرفه ای دبیرخانه تنظیم بازار را در این استان مدیریت می کند اما تشکیلات تنظیم بازار در صورتی که به صورت تلفیقی و با اجماع بین وزارت‌خانه های متبوع نباشد، ممکن است نتیجه عکس دهد.

وی افزود: کرمان حتما جزو استان های پیشرو در فرایند اجرایی، روان‌سازی و جاانداختن طرح جدید درج قیمت تولید در کشور خواهد بود و در این زمینه کمک قابل توجهی به وزارت صمت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهیم کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: درج قیمت تولید کننده بر کالا، چهار مرحله دارد که مرحله چهارم آن از ۲۳ بهمن ماه امسال در استان آغاز شده است.

مهدی حسینی نژاد افزود: این طرح طی سه مرحله بر روی ۲۴ کالا اعمال شد که در این میان آب معدنی کاهش قابل ملاحضه ای داشته است.

وی با بیان اینکه در مرحله چهارم طرح درج قیمت تولیدکننده در ۲۰۰ واحد تولیدی اجرا می شود گفت: برای رصد بازار و اجرای کامل این طرح به تجهیزات و امکانات بیشتری نیاز داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کالاهای مصرفی ۳۰ درصد و کالاهای سرمایه ای با ۲۰ درصد بیش از قیمت درج شده تولیدکننده می تواند در بازار به فروش برسد که فروش بیش از این درصد گرانفروشی محسوب می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85114
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.