استاندار کرمان: شرکت‌های معدنی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشارکت کنند

استاندار کرمان گفت: بحث مشارکت شرکت‌های بزرگ معدنی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش‌های مختلف باید جدی دنبال شود.

محمدجواد فدائی امروز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان کرمان افزود:در خیلی از موارد، منابع مالی کم و سود تسهیلات بانکی طرح را از توجیه خارج می‌کند، اگر بتوانیم تسهیلات با نرخ‌های پایین‌تر در اختیارشان قرار بدهیم، به راه اندازی واحدها کمک می‌کند.

او ادامه داد: با توجه شعار سال، یکی از راه های جهش تولید سرمایه گذاری های توجیه پذیر است.

وی تاکید کرد:اعطای تسهیلات به واحدهای فعال کمک بزرگی به جهش تولید است.

او درباره انتقال حساب شرکت های بزرگ به استان عنوان کرد: مصوبات شورا باید اجرائی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه واحدهای مختلفی به دلیل کرونا دچار خسارت شدند، بیان کرد: دنبال این هستیم از راه های مختلف برای فعال شدن و جبران خسارت به این واحدها کمک کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای خسارت دیده را دولت تسهیلات می دهد که قطعا کافی نیست.

او افزود: برخی نمی توانند از این منابع استفاده کنند که اگر بتوانیم منابع را در استان تامین کنیم به حل مشکلات کمک می کند.

فدائی گفت: شرکت های بزرگ مسئولیت های اجتماعی دارند و در مواردی کمک های خوبی داشته اند.

او اضافه کرد: اخیرا شرکت های مس و گل گهر مبالغ خوبی در مقابله با کرونا کمک کردند که از آنها تشکر می کنیم و امیدواریم این کمک ها ادامه یابد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ادامه داد: تامین منابع تسهیلات ارزان قیمت نیز در راستای همین مسئولیت ها است.

سال ۹۸ بیش از ۸۰ میلیارد تومان وصول کردیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بحث یک درصد فروش معادن ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.

مهدی حسینی نژاد افزود:  توانستیم در سال ۹۷ مبلغ ۱۲ و نیم میلیارد تومان و سال ۹۸ بیش از ۸۰ میلیارد وصول کنیم که ۴۴ میلیارد تومان از مبلغ سال ۹۸ به استان برگشته است.

وی در ادامه افزود: بند الف ماده ۴۳ قانون معادن، اجازه داده تا یک درصد از فروش صنایع و معادن آلاینده و خسارت را براساس نظر کارگروه مربوطه در زیرساخت های بهداشتی، درمانی و عمرانی هزینه کند.

حسینی نژاد تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت این منابع برای تامین تسهیلات ارزان قیمت تر موردنیاز صنایع و اصناف استان کرمان استفاده شود.

رییس سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: ۲۲ هزار و میلیارد تومان فروش شرکت ملی مس در سال گذشته بوده که یک درصد آن ۲۲۷ میلیارد تومان است و نیم درصد آن معادل ۱۱۳ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال سال سختی برای واحدهای کشاورزی، صنعتی، صنفی و … است، پیشنهاد داریم از محل نیم درصد، بخشی از منابع برای پرداخت تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری و یارانه سود تسهیلات به این واحدها پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه درباره تجمیع محدوده و پروانه بهره برداری یک معدن در سیریز(که سه سال معطل مانده بود) تصمیم گیری و تعیین تکلیف شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48409
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.