سرپرست سازمان مدیریت عنوان کرد


اعلام آخرین مهلت جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: تا اوایل مردادماه میزان اعتباری که در حساب دستگاه‌ها باقی مانده، حدود ۲۶۶۴ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر حدود ۲۳۲۱ میلیارد تومان هنوز در حساب دستگاه‌ها وجود دارد که تا پایان شهریورماه وقت جذب این اعتبارات را دارند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدرضا وحیدی ظهر امروز ۲۲ مردادماه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: امسال ۱۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده که تاکنون حدود ۳۱ درصد آن به استان تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: از محل تملک دارایی سرمایه‌ای ۵۹۹۶ میلیارد تومان از منابع مختلف به استان ابلاغ و حدود ۵.۶ درصد آن تخصیص داده شده است.

سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان از میزان مانده حساب‌های تملک و دارایی سرمایه‌ای استان سخن به میان آورد و تصریح کرد: تا اوایل مردادماه میزان اعتبار مانده که در حساب دستگاه‌ها باقی‌مانده، حدود ۲۶۶۴ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر حدود ۲۳۲۱ میلیارد تومان هنوز در حساب دستگاه‌ها وجود دارد که تا پایان شهریورماه وقت جذب این اعتبارات را دارند.

او با بیان این مطلب که جذب دستگاه‌های فرهنگی مناسب نبوده، افزود: اداره کل راهداری شمال استان، اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب به ترتیب بیشترین اعتبار مانده را در حساب خود دارند.

وحیدی درباره وضعیت جذب اسناد خزانه نیز گفت: دستگاه‌ها ۵۸ درصد اسناد خزانه از سال گذشته تاکنون را جذب کرده‌اند و بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان جذب نشده و ۴۰ روز فرصت برای جذب آن داریم.

سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: ۹۵ میلیارد تومان از محل ردیف ۵۵۵۰ تحت عنوان گلزار شهدا، ساخت زائرسرا تحت عنوان مجتمع فرهنگی حاج قاسم برای زوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بسیج سازندگی کرمان ابلاغ خواهد شد.

او ادامه داد: جهاد کشاورزی شمال و جنوب اموالی را تحت عنوان مولدسازی به فروش رساندند کل اعتبار آن( ۱۰۰درصد) به استان ابلاغ شده، به طوری که برای جهادکشاورزی جنوب استان ۲۳ میلیارد و ۶۱.۶ میلیون ریال تملک دارایی از محل اعتبارات مولدسازی جهت پروژه احداث، توسعه و تکمیل ساختمان اداره جنوب کرمان و یک میلیارد تومان برای کمک فنی و اعتباری به صندوق حمایت از کشاورزی پیشنهاد داده شده و ابلاغ خواهد شد.

وحیدی با بیان این مطلب که اعتبارات مولدسازی به صورت ۱۰۰ درصد برگشت داده می‌شود، افزود: برای جهادکشاورزی شمال نیز ۱۰ میلیارد و ۲۴۸.۸ میلیون تومان تحت عنوان احداث و توسعه و تکمیل ساختمان اداری ابلاغ خواهد شد.

او با یادآوری مصوبات سفر رئیس جمهور به تفکیک منبع اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان میزان مصوبات سفر دکتر رئیسی به استان کرمان بود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که ۶۶ پروژه در یک سال گذشته عملیاتی ۱۰۰ درصد یا دارای پیشرفت بالا هستند، افزود: باتوجه به اعتبارات سفر که برای پروژه‌های با پیشرفت بالا ابلاغ شد، خوشبختانه پنج پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح شدند و ۱۰ مصوبه غیر ساخت و سازی نیز انجام شده است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های مربوطه تا هفته آینده گزارش خود را از میزان اعتبارات تخصیص یافته از مصوبات سفر رئیس جمهور ارائه دهند.

او ادامه داد: تعهد صنایع از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان حدود ۲۲۹۰ میلیارد تومان بوده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن را باید در بخش آب هزینه کنند و صنایع آن را پرداخت خواهند کرد. همچنین وزارت نیرو تعهدات خود را انجام می‌دهد و وزارت نفت مشکلی در اجرا ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107494
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.