رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان :


اعلام وضعیت تولید پیاز در جنوب کرمان با جهاد کشاورزی، تنظیم بازار و صادرات با ما

متولیان امر کشاورزی قبل از شروع فصل برداشت میزان تولید پیاز طرح اول را جهت برنامه‌ریزی به این سازمان اعلام کنند.

“مسلم مروجی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر ضمن اعلام آمادگی جهت هرگونه برنامه‌ریزی به‌منظور صادرات محصولات کشاورزی بخصوص پیاز طرح اول گفت: با توجه به اینکه تمامی اختیاراتی که در سال ٩١ درزمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرارگرفته بود، با مصوبه شورای عالی اقتصادی و سران قوا، به وزارت صمت و ساختار جدید این وزارتخانه بازگشته است لذا برای صادرات آمادگی داریم.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در راستای اجرایی شدن سیاست‌های وزارتخانه، در جهت فراهم کردن زمینه صادارت مازاد نیاز داخلی محصولات کشاورزی اعلام آمادگی می‌کند.
مروجی با ابراز خرسندی از شکست استکبار در ایجاد هرگونه نارضایتی داخلی بیان کرد: وزارت صنعت و معدن به‌عنوان مسئول تنظیم بازار کشور برای تأمین کالاهای اساسی مردم و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی اساسی و کارشناسی را در دستور کار قرار دارد لذا هیچ‌گونه دغدغه‌ای در امر صادرات وجود ندارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: اگرچه کشاورزان جنوب کرمان بر اساس شرایط مساعد قیمت محصولات در سال گذشته نسبت به کشت بیشتری روی آورده‌اند و تولید نسبت به سال قبل نیز افزایش خواهد داشت لذا می‌طلبد سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قبل از شروع فصل برداشت میزان نسبی تولید را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کند.

مروجی با تأکید بر این مطلب که اعلام می‌کنیم وزارت جهادکشاورزی به‌عنوان متولی کشاورزی قبل از ایجاد هرگونه چالش میزان تولید محصولات را در حوزه‌های مختلف اعلام کند افزود: وزارت صمت به‌عنوان مسئول تنظیم بازار بر اساس نیاز کشور، بعد از اعلام میزان تولید تصمیم‌گیری خواهد کرد و زمینه صادارت اضافه بر نیاز داخلی را نیز فراهم می‌کند و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اگر میزان تولید مشخص نباشد هیچ‌گونه برنامه‌ریزی نیز صورت نخواهد گرفت اما درمجموع اولویت وزارت صمت تأمین معیشت مردم و نیازهای داخلی و پس‌ازآن بحث صادرات  می‌باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تاکنون میزان تولید نسبی  را اعلام نکرده و انتظار است مسئولان امر میزان تولید را جهت برنامه‌ریزی در امر صادارت اعلام کنند و اگر میزان تولید با نیاز داخلی برابری کند اجازه یک گرم صادرات داده نمی‌شود.
مروجی از آمادگی هرچه‌تمام‌تر برای رایزنی با صادرکنندگان و تُجار در حمایت از کشاورزان منطقه خبر داد و گفت: قبل از شروع فصل برداشت باید میزان تولید به‌صورت کارشناسی جهت هرگونه تصمیم‌گیری در  اختیار ستاد تنظیم بازار قرار بگیرد. وزارت صمت تنظیم بازار داخلی را مدیریت می‌کند و صادرات مازاد نیاز داخلی نیز در دستور کار قرار خواهد داد و سازمان جهاد کشاورزی نیز باید راهکارهای لازم را نیز ارائه بدهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آمادگی کامل برای تسهیل گری، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی و پیاز طرح اول خبر داد

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35239
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.