انتقاد شدید استاندار کرمان از نحوه پایش فضای کسب و کار

استاندار کرمان با آنالیز امتیازات فضای کسب و کار استان‌های کشور اظهار کرد: سهم بخش‌ها باید متناسب با واقعیت‌های استان ها باشد همچنین محل استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی با واقعیت نیز تناسب داشته باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” ظهر امروز ۲۵ آذرماه در نشست بررسی چگونگی پایش محیط کسب و کار، اتاق بازرگانی کرمان را از اتاق های موثر کشور دانست و در ادامه درباره رتبه فضای کسب و کار استان گفت: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در سال ۹۸ از ۱۷  به ۲۸ سقوط آزاد می کند و این قابل توجیه نیست.

وی استان کرمان را در تولید اشتغال براساس برنامه هدفگذاری را خیلی بیشتر از متوسط کشور دانست و بیان کرد: اکنون ۱۰۰درصد تعهد اشتعال امسال استان محقق شده است.

استاندار کرمان هماهنگی و همراهی دستگاه های کرمان با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را کم نظیر تلقی کرد و افزود: در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته به طوری که برای رفع مشکلات سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها برگزار می کنیم.

وی به تشریح ایرادهای وارده بر روش اندازه گیری پرداخت و گفت: از ۸۱ واحد نمونه پاسخگو در تابستان ۱۳۹۹ ۵۳ واحد معادل ۶۵.۴ درصد پاسخگویی به بخش خدمات، ۲۱ واحد معادل ۲۵.۹ درصد پاسخگویی به بخش صنعت و هفت واحد معادل ۸.۶ درصد پاسخگویی به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

زینی وند با آنالیز امتیازات فضای کسب و کار استان های کشور اظهار کرد: رتبه سی ام استان در فضای کسب و کار پتکی بر سر کرمان شده است این درحالی است که بیشتر پیشنهادات بهبود فضای کسب و کار از استان کرمان است.

وی از جنگیدن استان برای اجرای پروژه‌های بزرگ سخن گفت و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده داریم و اگر این کارهایی که اشاره کردم، تسهیل در فضای کسب و کار نیست، پس چیست؟

استاندار کرمان با تاکید بر آنکه ما به این پایش فضای کسب و کار معترضیم، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت استان، کرمان می تواند کشور را نجات دهد و اگر کرمان قوی نباشد، توسعه سواحل مکران به خوبی اجرا نمی شود.

وی تاکید کرد: براساس تجربیاتم در استان‌های مختلف، معتقدم وضعیت کسب و کار استان کرمان بهتر از بیشتر استان‌های دیگر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81673
1 نظر
  1. مهرداد امیدوار می گوید

    با سلام از اولین اقدامات سرمایه گذاری تامین زمین است سرزده یک سری به مسکن و شهرسازی استان بزنید و ازاستیصال و درماندگی مراجعین و زمان و تعداد امضای واگذاری یک زمین بپرسید قضاوت با خودتان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.