اهالی یک روستا در منوجان جلوی پروژه انتقال آب به شهر را گرفتند

جمعی از مردم روستای زنبور آباد منوجان شب گذشته با تجمع در محل موتور پمپ تامین آب شرب روستا جلوی نصب تجهیزات انتقال آب به سیستم آب شرب شهری توسط آبفا را گرفتند.

رییس اداره آبفا منوجان در گفت و گو با« کرمان نو» افزود: با خرید پمپ و تجهیزات لازم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان قصد داریم از از طریق این موتور پمپ آب را به شهر منوجان بفرستیم.

شیخ سامانی اضافه کرد: این افرادی که تجمع کردند اشرار نیستند بلکه افراد محلی هستند که به فکر حفظ منافع خود هستند.

نمی شود گفت آدم های بدی هستند که قصد تخریب و کارشکنی داشته باشند.

چاه می تواند آب شهر را هم تامین کند

این مسوول ادامه داد: این چاه در نزدیکی شهر منوجان در حوزه روستایی قرار دارد که حدود سه الی چهار ساعت کار آن برای تامین آب شرب روستاهای اطراف کافی است.

شیخ سامانی ادامه داد: تصمیم گرفتیم چاه را تقویت و دبی آب را بالا ببریم تا بتوانیم آب را به حوزه شهری نیز انتقال دهیم.

رییس آبفا منوجان اضافه کرد: متاسفانه این تفکر در بین اهالی روستا ایجاد شده که قصد داریم آب روستا را به شهر ببریم و مقاومت مردم را به دنبال داشت تا نگذارند این پروژه انجام شود.

وی تاکید کرد: حدود یک میلیارد تومان بودجه در این پروژه هزینه شده و امیدواریم که مسأله با ریش سفیدی حل شود و کار به مراجع امنیتی کشیده نشود.

کمبود بودجه آبفای منوجان برای تامین آب شرب شهر

شیخ سامانی با اشاره به اینکه جلسه ای با معترضان داشتیم ولی به نتیجه نرسیدیم گفت: نمی توانیم از جایی دیگر آب لازم برای حوزه شهری را تامین کنیم زیرا منابع دولتی اندک است و با کمبود بودجه مواجه هستیم.

آنطور که یکی از اعضای شورای روستای زنبورآباد می گوید: مردم این روستا در سال های گذشته با مشکلات زیادی در زمینه تأمین آب شرب مواجه بودند که با نوشتن نامه برای استانداری و دفتر رهبری موفق به گرفتن مجوز این چاه شدند.

غریب زاده افزود: روشن شدن ۲۴ ساعته موتور پمپ روستا مردم را از مواجه شدن دوباره با مشکل بی آبی ترسانده است و همین موجب شده تا اهالی روستا با این پروژه مخالف باشند و اقدام به جلوگیری از انتقال آب به حوزه شهری کنند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51252
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.