استاندار تاکید کرد:


ایفای نقش حیاتی کرمان برای شاهراه ترانزیتی کشور نیازمند برنامه است

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت اتصال به دریای عمان و نقش این استان در ایفای آن اظهارداشت: کرمان به عنوان شاهراه ترانزیتی کشور باید نقشی حیاتی ایفا کند که نیازمند برنامه است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: کرمان ظرفیت های بسیاری دارد اما باید روی آنها فکر شود که به عنوان شاهراه ترانزیتی بتواند نقش حیاتی خود را در توسعه کشور ایفا کند؛ مدیران نیز باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در موضوع اتصال به دریای عمان براساس سند آمایش ملی کرمان از قطب های توسعه شرق و جنوب شرق کشور به شمار می رود تصریح کرد: کرمان نقش ستون فقرات آن حوزه را برعهده دارد لذا باید این استان به شکل موردانتظار به ریل، راه های زمینی و هوایی مجهز شود.

زینی وند با بیان اینکه کرمان باید باتوجه به اسناد آمایش سرزمینی آمادگی لجستیکی ریلی لازم را داشته باشد اظهارداشت: باید راهکارهای ‌تامین سرمایه برای گسترش راههای زمینی، راه آهن و کیفیت بخشی به فرودگاه ها را با افزایش پرواز به خارج و کشورهای زیارتی در دستور کار قرار دهیم.

استاندار کرمان گفت: مسیرهای کرمان به سیستان و بلوچستان و نیز یزد از شاهراه های اصلی کشور به شمار می روند که باید بسرعت تکمیل شوند زیرا این مسیرها تا ۸۰۰ کیلومتر دسترسی ها ما تا آسیای میانه و اروپا را کوتاه می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشور روی طرح اتصال ریلی بم، جیرفت و جاسک متمرکز شده که استان هم باید به صورت راهبردی به آن توجه داشته باشد.

زینی وند افزود: استان کرمان با وجود ظرفیت منابع، میزان بار و مسافر، نقشی حیاتی در ۲۰ سال آینده توسعه ایران و ترانزیت بین‌المللی ایفاد می کند که از اکنون باید خود را برای آن آماده کنیم.

وی تصریح کرد: آمار حمل بار کرمان سالانه افزایش می یابد و اینکه می‌خواهیم با ابزارهای کنونی با دنیا رقابت کنیم، یک شوخی است؛ اگر بخواهیم حمایت‌های یارانه پنهان را از شرکت های خصوصی این بخش برداریم که در حمل و نقل با کشورهای همسطح رقابت کنند، همه آنها فرو می ریزند.

استاندار کرمان گفت: به طور مثال در هزینه های حمل و نقل محصولات کشاورزی از جیرفت در جنوب استان با برخی کشورهای همسایه نمی توانیم رقابت کنیم در حالی که دنیا تشنه محصولات ماست.

زینی وند در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در کاهش تلفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز اقدامات خوبی انجام شده که دلیل آن جدی گرفتن حوزه راهداری بوده ا ست؛ مداخله عادلانه مبتنی بر تجارب و بررسی ها در هر حوزه ای نتیجه سریع می دهد.

وی یادآور شد: استان کرمان در سه سال گذشته با این حجم از راهها، ترافیک و ترانزیت مواد مخدر و اتباع خارجی کاهش تلفات جاده ای را به دست آورد که باید مسئولان این حوزه را تحسین کرد.

به گزارش ایرنا در این مراسم با حضور معاون سازمان راهداری کشور از فعالان برتر این حوزه در استان تجلیل شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81986
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.