باند دوم جاده کرمان – بافت کلنگ‌زنی شد

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور کرمان – بافت (حدفاصل یاس چمن – کیسکان) روز یکشنبه با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مسئولان استانی و محلی شروع شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، این بخش از محور ارتباطی به طول هشت کیلومتر و عرض ۱۱ متر است که با ۵۷ میلیارد تومان اعتبار و بیش از ۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی و خاکبرداری و ساخت ۱۸ دستگاه پل در طول مسیر احداث می شود.

نیاز اعتباری برای تکمیل محور کرمان – بافت ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج و با اشاره به دسترسی این محور به شهرستان رابر به عنوان زادگاه سردار شهید سلیمانی گفت: این قطعه بخشی از مسیر کرمان – بافت است که ارتباط شهرهای بافت، رابُر و اُرزوییه را به مرکز استان وصل می کند که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز شده و فقط ۹۰ کیلومتر آن افتتاح شده، هشت کیلومتر هم در دست اقدام داریم.

علی حاجی زاده افزود: قطعه ای که امروز کلنگ زنی شد هشت کیلومتر است که ۵۷ میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: باقیمانده مسیر هم ۵۴ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن کوهستانی و مابقی حالت تپه ماهور است و در کل برای تکمیل پروژه به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیابن اینکمه استان کرمان سه هزار و ۸۶۱ کیلومتر راه اصلی بزرگراهی دارد افزود: جایگاه استان، رتبه سوم حمل کالای کشور و رتبه چهارم براساس تن – کیلومتر و رتبه هشتم کشور در حمل مسافر است.

حاجی زاده عنوان کرد: وضعیت جغرافیایی استان کرمان و نزدیکی به بنادر جایگاه ویژه توسعه ای راههای استان را گوشزد می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: پیگیری‌هایی با کمک نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات راههای استان داشتیم که برای آن امسال از قانون بودجه استفاده خواهیم کرد و از محل اعتبارات قانونی برای این مسیر استفاده می کنیم.

انتظارات مردم بافت از طرح‌های عمرانی محقق نشده 

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: محور کرمان – بافت – ارزوییه – حاجی آباد(هرمزگان) پیوست محور دیهوک – کرمان بوده اما متاسفانه در سال های گذشته ۹۰ درصد اعتبارات به محور دیهوک – کرمان اختصاص می یافته است.

صمدالله محمدی افزود: سال ها محور کرمان – بافت پیوست قانونی داشته اما انتظارات مردم را محقق نکرده؛ مصوبات باید به نفع مردم باشد و آنان را شادمان کند اما برخی پروژه های شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه در دل مردم به واسطه پیش نرفتن عملیات اجرایی پروژه به سوهان روح تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: انتظار داریم در این سفر مصوباتی داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت قانون بودجه برای تامین اعتبار محور ارتباطی بافت – کرمان استفاده کنیم.

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به محور کرمان – بافت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: غیر از تخصیص اعتبارات از محل ماده ۵۶ قانون بودجه، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان شرکت ساخت و توسعه راههای کشور برای تکمیل محور کرمان – بافت پرداخت می کند.

علی نیکزاد با اشاره به عملکرد شرکت جهاد نصر به عنوان پیمانکار پروژه افزود: امیدواریم این شرکت با سرعت و قدرت بیشتری کار پروژه را به اتمام برساند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80262
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.