در جلسه کارگروه اشتغال با حضور وزیر کار مطرح شد:


 بانک‌ها سرمایه ثابت پرداخت نمی‌کنند

به گزارش کرمان نو دوشنبه ۳۰ مرداد جلسه کارگروه اشتغال ساعت ۲۱:۳۰ در سالن پیامبر اعظم با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این نشست استاندار کرمان از عملکرد بانک‌ها در استان انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها حوزه اشتغال را با مشکل مواجه کرده‌اند و چه در حوزه اشتغال جدید و چه در حوزه سرمایه در گردش شرکت‌ها نیازمند وام هستند.
محمدمهدی فداکار دراین‌رابطه افزود: بانک‌ها اگر سرمایه ثابت نمی‌دهند، سرمایه در گردش را پرداخت کنند. پیش‌تر عباس جبال‌بارزی، نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفته بود که بانک‌ها حتی یک ریال سرمایه ثابت پرداخت نمی‌کنند.
جبال‌بارزی با بیان اینکه مبلغ سرمایه در گردش پرداخت شده هم همان عدد قبلی است، گفت: این استراتژی در تضاد یا رویکرد توسعه است. او همچنین از تعهد ارزی انتقاد کرد و گفت: این روند منجر به کنار رفتن صادرکنندگان فعال شده و کارت‌های یک‌بارمصرف را وارد چرخه خواهد کرد.
محمدرضا مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در کارگروه اشتغال استان اعلام کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۴۶ هزار و ۱۸۰ نفر بوده که اکنون ۳۶.۵ درصد از آن محقق شده است.
به گفته مصباح، سال گذشته تعهد اشتغال ۶۰ هزار شغل بوده که با تحقق ۱۱۲ درصدی، میزان اشتغال ایجادی به بیش از ۶۷ هزار شغل رسیده است.
او با بیان اینکه استان کرمان در خالص اشتغال به رتبه ششم رسیده است، گفت: ارزوییه، بم، زرند و سیرجان رتبه‌های اول تعهد اشتغال را داشته‌اند .
حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان مشکل اصلی استان در امور اشتغال را بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کمبود نیروی ماهر در استان اعلام کرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107854
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.