مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:


بهره‌برداری معادن شرکت ملی مس در جنوب کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با دستور وزیر صمت مقرر شد پس از تصویب هیات مدیره شرکت ملی مس، به‌زودی بهره‌برداری از معادن و احداث کارخانه برای معادن این شرکت به بخش خصوصی توانمند واگذار شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا مسلم مروجی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: شرکت ملی مس، با گذشت چندین سال، اقدامی برای بهره‌برداری و احداث کارخانه برای معادن مس این شرکت در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و قلعه گنج انجام نداده است.

او اظهار داشت: با تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر فعال‌سازی معادن، جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت ملی مس باهدف فعال‌سازی معادن این شرکت در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و قلعه گنج برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ضمن تشکر از نظر مساعد مدیرعامل شرکت ملی مس و با بیان اینکه تحقق این امر، کار بزرگی در راستای راه‌اندازی معادن شرکت ملی مس در جنوب کرمان است، ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دارای تجربه موفق در فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس و همچنین واگذاری معادن بزرگ مثل تیتانیوم به بخش خصوصی توانمند توسط ایمیدرو است.

مروجی‌فرد یادآور شد: کارخانه تیتانیوم نیز بعد از سه دهه، بالاخره توسط بخش خصوصی احداث و اکنون آماده افتتاح است.

او با اشاره به برگزاری سومین مزایده معادن جنوب کرمان طی روزهای اخیر و برگزاری جلسات مستمر و مؤثر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت از ادارات پیش‌گام در راستای فعال‌سازی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و افزایش تولید و اشتغال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان یادآور شد: پیگیری مسئولان این استان به‌ویژه محمدمهدی فداکار استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و ۲ نماینده مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی در واگذاری بهره‌برداری از معادن و احداث کارخانه برای معادن شرکت ملی مس به بخش خصوصی مؤثر بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112146
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.