رشد ۱۰۰ درصدی در میزان صادرات ۸ ماهه


چندگانه‌های اثر گذار در موفقیت صادراتی «جهان فولاد سیرجان»

دستیابی جهان فولاد سیرجان به رشد ۱۰۰ درصدی در میزان صادرات ۸ ماهه خود ناشی از چندگانه‌هایی است که کنار یکدیگر قرار گرفته و این رشد را محقق کرده است.

به گزاش کرمان‌نو، شرکت جهان فولاد سیرجان در گزارش عملکرد ۸ماهه نخست ۱۴۰۲ خود به موفقیت‌هایی در فروش و سوددهی و صادرات اشاره داشته که می‌تواند حاکی از دستاوردهای پر بار برای این مجموعه باشد.

یکی از بخش‌های مهم در این گزارش رشد ۱۰۰ درصدی صادرات این مجموعه است. حجم صادرات شمش فولادی شرکت جهان فولاد سیرجان نیز از ابتدای فروردین تا انتهای آبان سال جاری با جهش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۹ هزار و ۹۹۸ تن رسیده است.

رشد در میزان وزن صادرات بی شک به رشد در درآمدها نیز منجر می‌شود. اما چه دلایلی باعث شد تا این مجموعه بتواند به این رشد دست پیدا کرده و علاوه بر تأمین نیاز داخلی به حجم صادرات خود اضافه کند.

چندی پیش این مجموعه موفق به رکوردزنی در تولید در واحد فولادسازی آن هم پس از دو سال شد. کارخانه فولادسازی شرکت جهان فولاد در حالی مهرماه را به پایان رساند که موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه فولادسازی با تناژ ۹۳۴۰۰ تن شمش و ۷ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه پس از ۲ سال شد.

این موضوع حاکی از تأمین مواد اولیه و مدیریت انرژی در مجموعه جهان فولاد سیرجان بود که به دنبال آن می‌توان شاهد افزایش فروش در بازار داخلی و صادراتی بود. درواقع اصلی‌ترین عامل برای دستیابی به رشد صادراتی، افزایش تولید در واحد فولادسازی است که به‌واسطه تأمین مواد اولیه در واحد آهن اسفنجی محقق شده است. اما نمی‌توان دراین‌بین مدیریت انرژی به‌ویژه مدیریت کمبود برق در تابستان را بی‌تأثیر دانست.

مجموعه جهان فولاد سیرجان با غلبه بر این چالش توانسته میزان تولید را مدیریت و در فروش صادراتی خوش بدرخشد. البته تمام عوامل به تأمین مواد اولیه و مدیریت تأمین انرژی ختم نمی‌شود، بلکه بهبود عملکرد واحد فروش و بازاریابی نیز در این رشد ۱۰۰ درصدی بی‌تأثیر نیست.

مجموعه جهان فولاد سیرجان توانسته در ۸ماهه سال جاری با توسعه بازارهای صادراتی و افزایش عرضه مشتریان خود را افزایش دهد. بخشی دیگر از عوامل مؤثر به کیفیت محصول تولیدی باز می‌گردد که نشان می‌دهد این مجموعه مواد اولیه با کیفیتی تضمین می‌کند که در نهایت شمش فولاد باکیفیت خوبی راهی بازارهای صادراتی می‌شود. اما آن طور که برنامه‌های این مجموعه نشان می‌دهد، افزایش فروش و صادرات بی شک در ادامه سال و به‌ویژه در سال ۱۴۰۳ ادامه‌دار خواهد بود.

درواقع افزایش فروش صادراتی باعث شده تا تأمین سرمایه برای اجرای پر سرعت پروژه‌های توسعه‌ای صورت بگیرد و پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای در حوزه تولید آهن اسفنجی را اجرایی و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت تولید آهن اسفنجی «فجهان» ۴ برابر می‌شود درنتیجه افزایش تولید در واحد فولادسازی ادامه‌دار می‌شود.

همچنین پروژه واحد احیاء مستقیم شماره ۲ جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه مگامدول احیاء مستقیم این شرکت با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال نیز تا پایان ۳ماهه نخست سال آینده وارد مدار خواهد شد. درنتیجه این عملکرد موفق می‌تواند در پایان سال و بهار ۱۴۰۳ رکورد شکنی‌های خوبی داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112150
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.