معاون وزیر راه و شهرسازی در شورای مسکن:


تا یک ماه آینده تکلیف کسری زمین کرمان مشخص شود

معاون وزیر راه وشهرسازی در جلسه شورای مسکن اعلام کرد که ظرف یک ماه آینده شهرهایی از استان که کسری زمین دارند تکلیفشان مشخص شود.

به گزارش کرمان‌نو، معاون وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان چالش بزرگ در کشور را کمبود مسکن خواند و گفت:‌«۴ میلیون فاقد مسکن در سامانه با اسم و مشخصات داریم، اینکه امروز ما جاذبه ایجاد نکردیم و کسی نیامده پرونده‌اش را تشکیل بدهد آیا به معنی خانه‌دارشدن این فرد است؟» ادامه صحبت‌های او صرفاً در مورد کرمان بود. مالکی با بیان اینکه ۱۲۲ هزار نفر در کرمان متقاضی داریم که ۴۶ هزارنفری سه استعلام سبز دارند که به معنی خانه نداشتن، از دولت نگرفتن و متأهل بودن است، گفت: «۲۲ هزار نفر از این افراد هر ۴ شرط را دارند که به این معنی است که علاوه‌برآن سه شرط، سکونتشان در کرمان هم محرز شده است، سؤال ما این است که در کرمان برای چه تعداد زمین تأمین شده است؟» 

 او در این جلسه که قرار بود تا ساعت ۱۰ صبح به اتمام برسد؛ اما به دلیل رفتن به حاشیه به درازا کشیده شد، گفت: «طی مطالعه‌ای که ما انجام دادیم و آمار کرمان را هم داریم، از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ به‌ازای هر ۱۰۰ خانوار، ۶۰ خانه ساخته شده است، این که دیگر نیاز به توجیه ندارد. یک کمبود و یک عقب‌ماندگی به دلیل کم‌کاری دولت‌ها ایجاد شده و سیاست‌های جمعتی هم داریم که بایستی افزایش جمعیت هم داشته باشیم.» 

  مالکی در ادامه صحبت‌هایش بدون اینکه کسی را مخاطب صحبت‌هایش قرار دهد خواست تا صورت‌مسئله را پاک نکنند و در ادامه خطاب به حافظی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گفت که برای این ۲۲ هزارنفری که هر ۴ شرط را دارند چه اقدامی صورت‌گرفته است؟

مالکی در پایان با اشاره به مسئله تامین زمین نهضت ملی مسکن گفت: طبق قانون، تامین زمین وظیفه استان است و باید با هم‌افزایی و کمک دستگاه‌های مربوطه این مسئله را حل کرد. او در این جلسه اعلام کرد که ظرف یک ماه آینده شهرهایی از استان که کسری زمین دارند تکلیفشان مشخص شود. دیگر مصوبات این جلسه اختصاص پول برای مطالعات شهرک‌های صنعتی و اختصاص تنخواه بود . تنخواهی که اگرچه باید بعد از عقد قرارداد داشته شود اما قراردادی برایش نیست و در این جلسه مالکی وعده می‌دهد که برای اینکه آماده‌سازی زمین پیش رود، تنخواهی به استان پرداخت شود . وزیر برای گره باز کردن از طرح‌های مسکن شهر کرمان آمده بود؛ اما دست آخر هیچ دستاورد مشخص و یا مصوبه‌ای در این خصوص صورت نمی‌گیرد و راهکاری هم برای مسکن بلدالامین، به عنوان تنها پروژه فعال مسکن شهر کرمان که پیشرفت لاک‌پشتی دارد ارائه نمی‌شود. 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106397
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.