تورم کرمان به ۵۰.۶ درصد رسید


تورم ماهانه کرمان در آذر کمتر از کل کشور

تورم نقطه‌ای که نشان‌دهنده میانگین افزایش قیمت یک مجموعه ثابت کالا و خدمات از آذر پارسال تا آذرامسال است در کرمان ۵۰.۶ درصد است که بالاتر از متوسط کشوری(۴۸درصد) است. با این حال طبق داده‌های مرکز آمار تورم ماهانه آذر ماه در کرمان کمترین تورم در کل استان‌ها بوده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ تهران با ٢.٩ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ کرمان با ٠.٤ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٨,٥ درصد می­ باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٦١.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٠.٧ درصد) است. مطابق گزارش مرکز آمار ایران خانوارهای استان کرمان آذرماه امسال نسبت به آذر سال قبل به طور متوسط ۵۰.۶درصد برای خرید یک مجموعه مشخص کالا و خدمات مصرفی هزینه بیشتری پرداخت کردند.

در آذر ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٥٤,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان خراسان شمالی با ٣.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٠.٤ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٧,٩ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٥٦.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٣٨.١ درصد) است.

عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی نیز (١٠٠=١٣٩٥) به ٦١١,٠ رسیده است که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ تهران با ٢.٦ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خوزستان با ٠.٢- درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥١,٤ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان (٧٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ گیلان (٤٣.٠ درصد) است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100013
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.