معاون اقتصادی استانداری کرمان تایید کرد


درخواست برای توزیع یکسان مرغ در شمال و جنوب کرمان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در بحث مرغ مهمترین کار توزیع آن است، گفت: در توزیع این محصول به شمال و جنوب نگاه یکسانی داشته باشیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، امیر حسن‌زاده در نشست ستاد تنظیم بازار مرغ که با هدف تامین امنیت غذایی استان تشکیل شد، افزود: وظیفه ما تامین مرغ سالم و با کیفیت با حداقل قیمت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تنظیم بازار شب عید، کار تیمی انجام و موجب اتفاقات خوبی در استان شد، ادامه داد: تولید مرغ یک صنعت است و هر تصمیم و اقدامی در مورد آن باید کارشناسانه و با حضور تولیدکننده و کارشناسان دامپزشکی باشد که بتوانیم به صورت منطقی در مورد قیمت، قطعه‌بندی، زمان کشتار بحث و گفت‌وگو کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان وجود ۱۳ کشتارگاه در استان را ظرفیت بسیار بالایی برای منطقه دانست و گفت: می‌توانیم در آینده نزدیک با پاکستان برای صادارت مرغ ارتباط برقرار کنیم، چون این کشور دارای جمعیت بالایی است و ظرفیت کشتارگاه‌های استان در این مورد استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در تحقق شعار سال و افزایش تولید از هرگونه کمک تسهیلاتی و استفاده از تبصره ۱۸ به کشتارگاه‌هایی که در حال فعالیت و خدمتگزاری به مردم هستند در چارچوب قانون دریغ نکنیم.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر نقاط مختلف کشور دچار افزایش قیمت مرغ بوده اند و در برخی مناطق نیز کمبود آن گزارش شده؛ این درحالی است که جنوب استان کرمان با هفت شهرستان به سبب نداشتن کشتارگاه طیور بیشتر با چنین مشکلاتی مواجه می شود و ضرورت دارد روند توزیع در این منطقه بهبود یابد یا زمینه احداث این نوع کشتارگاه ها نیز در آنجا تسهیل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103504
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.