راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیکی در کرمان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: چه اتفاقی در تولید استان کرمان افتاده که باید 48 درصد افزایش درآمد مالیاتی داشته باشد؟ به نظر می رسد قرار نیست در حوزه مالیات اتفاقی در رونق تولید بیفتد و در تامین اجتماعی نیز کار جدی در حمایت از تولید نیفتاده و بانک ها نیز هر اقدامی برای وصول مطالبات انجام می دهند.

“سیدمهدی طبیب زاده” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، درباره تحقق شعار سال اظهار کرد: سئوال ما این است که سال رونق تولید که جنگ اقتصادی و تشدید تحریم های ظالمانه است چه تفاوتی با سال گذشته داشته و رونق تولید در کجای تصمیمات و برنامه های مسئولان در سال 98 گنجانده شده و چه اتفاقی باید بیفتد؟
وی افزود: برای رونق تولید، بیش از شعار، سمینار و همایش، به یک تصمیم عملیاتی نیاز است زیرا یک ضرورت مهم بوده که مقام معظم رهبری بیان فرمودند و باید پشتوانه اجرایی داشته باشد.
طبیب‌زاده با اشاره به اینکه به نظر ما پیش نیاز رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است، تصریح کرد: قطعا بحث تحریم ها در فضای اقتصاد کشور و به تبع آن در فضای کسب و کار و تولید موثر است اما همه مشکلات تولید در کشور، تحریم نیست، مسائلی است که آن را تحریم های داخلی می گوییم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: نامساعد بودن فضای کسب و کار تهدید جدی برای تولید در کشور و استان کرمان است و ما به طور مشهود در سیاست های ابلاغی سازمان های دولتیِ موثر در کسب و کار از جمله بانک ها، اداره مالیات و تامین اجتماعی این موضوعات را می بینیم و حتی شاهد هستیم رفتارشان با فعالان اقتصادی تغییری نکرده و به نظر می آید فشارها تشدید هم شده است.
وی با اشاره به کمبود منابع مالی در کشور افزود: در تحریم ها نیاز بیشتری به منابع است و به همین جهت سهم استان ها در کسب درآمد مالیاتی اضافه شده و در کرمان بیشترین رشد را داشته و بیش از 48 درصد نسبت به سال گذشته افزایش مالیات را داریم.
طبیب‌زاده بیان کرد: چه اتفاقی در تولید استان کرمان افتاده که باید 48 درصد افزیش درآمد مالیاتی داشته باشد؟ به نظر می رسد قرار نیست در حوزه مالیات اتفاقی در رونق تولید بیفتد و در تامین اجتماعی نیز کار جدی در حمایت از تولید نیفتاده و بانک ها نیز هر اقدامی برای وصول مطالبات انجام می دهند.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: 75 درصد دغدغه فعالان اقتصادی در بانک، مالیات و بیمه است و آنچه می بینیم دستورالعمل، اقدام و روند مشخصی برای حمایت از تولید وجود ندارد و وقتی در این حوزه ها شرایط اینگونه است، در حوزه های دیگر هم قطعا اتفاقی نخواهد افتاد.
وی اظهار کرد: امیدواریم در 7 ماه باقی مانده سال سیاست های تعریف شده برای رونق تولید به اجرا دربیاید و آثار ایجاد شده و لمس شده از رونق تولید را در اقتصاد استان کرمان و در نتیجه کشور ببینیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان درباره تاثیر پنجره واحد سرمایه گذاری در بهبود فضای کسب و کار گفت: تا زمانی که ذهنیت ها عوض نشود، اختیارات در استان تجمیع نشده و باور جدی ایجاد نشود، تعویض جای فیزیکی از سازمان ها به یک محل تاثیر ندارد.
وی افزود: این کار وقتی جواب می دهد که مدیر معتقد به توسعه استان، بهبود فضای کسب و کار و معتقد به تولید دارای اختیار کامل و عدم ترس از دیگران در مسند مدیریت قرار گیرد و در این صورت اگر در محل اداره خود نیز باشد می تواند کار انجام بدهد. لذا تغییر جای مدیران بی اختیار و ملاحظه کار اتفاقی را رقم نمی زند.
طبیب‌زاده بیان کرد: معتقدم برای بهبود کار باید پنجره واحد الکترونیکی محقق شود و سرمایه گذار و فعال اقتصادی بتواند از محل کار و دفتر خود هر نوع مجوزی که نیاز است را درخواست بدهد، پرداخت ها شفاف مشخص و در زمان معلوم باشد و استعلامات با هماهنگی سازمان ها انجام و در مدت مشخص مجوز صادر شود.
وی تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی به این سمت پیش رفته ایم و 90 درصد فضا آماده شده و بحث بر سر پلت فرمی است که در کشور اجرا شود و ما با «سیماک» نیز هماهنگ و فرآیند و سازمان های ذیربط را مشخص کرده و آموزش ها را داده ایم و زمانی که وزارتخانه های اقتصاد و ارتباطات اجازه بدهند فرآیندها مستقر و روزبه روز اصلاح می شود.
طبیب زاده خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم پنجره واحد الکترونیکی را راه اندازی و این خدمات پشت صحنه انجام شود می توانیم این ادعا را داشته باشیم که در بحث تسهیل فرآیند برای سرمایه گذار و در نتیجه رونق تولید و افزایش اشتغال در استان موفق بوده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31840
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.