با پیشنهاد استاندار کرمان


زغال‌سنگ کرمان به «صدر تأمین» منتقل می‌شود

بنا به اعلام استاندار کرمان، با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موضوع جابه‌جایی شرکت معدن زغال‌سنگ از صندوق بازنشستگی فولاد به صدر تأمین تصویب شد. فرایند نقل‌وانتقال از امروز رسماً کلید خورد و قرار است در یک دوره کوتاه به اتمام برسد.

به گزارش کرمان‌نو، استاندار کرمان از تصویب موضوع جابه‌جایی شرکت معدن زغال‌سنگ از صندوق بازنشستگی فولاد به صدر تأمین با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام نویدبخش رفع مشکلات و دغدغه‌های کارگران مجموعه زغال‌سنگ خواهد بود. این انتقال به تصویب هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره دو شرکت رسیده است.
 دی‌ماه امسال استاندار کرمان در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که راه توسعه معادن زغال‌سنگ کرمان سرمایه‌گذاری است و این کار در توان صندوق فولاد نیست.
 پیش‌تر نیز موضوع واگذاری شرکت زغال‌سنگ کرمان به یک شرکت خصوصی مطرح شده بود که با اعتراض کارگران همراه بود. آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان (بخش دولتی) مقابل ساختمان این شرکت حضور یافتند و نگرانی خود را از آنچه احتمال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی خواندند، به این شکل نشان دادند.
 تجمع این کارگران در اعتراض به آنچه خصوصی‌سازی این شرکت خواندند در حالی است رخ‌داده بود که پیش‌تر عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان گفته بود که واگذاری شرکت زغال‌سنگ کرمان به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم (از طریق شرکت سرمایه‌گذاری فولاد) به استناد مصوبه هیئت وزیران منتفی شده است.
 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرده بود: به علت مغایرت قانونی مصوبه هیئت وزیران در واگذاری شرکت زغال‌سنگ کرمان، ابطال آن توسط کمیسیون اقتصادی از طریق هیئت تطبیق مصوبات دولت یا دیوان عدالت اداری در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114631
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.