معاون دادگستری استان کرمان هشدار داد


سرقت تجهیزات برق و مخابرات در رتبه اول جرائم کرمان قرار دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هشدار داد: بر اساس سیمای جرائم، بزه سرقت در استان کرمان در بین 10 اتهام اول رتبه نخست را دارد و سرقت تجهیزات برق و مخابرات نیز در بین سرقتها در صدر قرار دارد که باید در این زمینه تدابیر پیشگیرانه توسط متولیان اتخاذ شود.

سیدمهدی قویدل 14 آذرماه در نشست تخصصی پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات ارتباطی و مخابراتی اظهار کرد: به منظور بالا بردن سرعت رسیدگی و برخورد با سارقان تجهیرات مخابراتی در دادسرای کرمان شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم  تشکیل شده که می تواند در کاهش جرائم در این حوزه موثر باشد.

وی تاکید کرد: عدم مراقبت  از زیرساخت ها به ویژه تاسیسات مخابراتی باعث افزایش نارضایتی در جامعه و به خطر افتادن امنیت مردم می شود.

قویدل با اشاره به اهمیت ویژه زیرساخت های برق و مخابرات افزود: ضرورت دارد اداره مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه با انجام اقدامات خودحفاظتی و بازدارنده از این تاسیسات در برابر سرقت و تخریب با پیش بینی به موقع پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: تاکنون در زمینه پیشگیری از سرقت تجهیزات و سیم برق جلسات متعددی با شرکت برق و دستگاه های مربوطه و ضابطین  داشته ایم و مشکلات احصاء شده و  با تقسیم کار بین دستگاه ها اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از سرقت سیم برق انجام شده و انتظار داریم در حوزه پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی نیز شرکت مخابرات و سایر دستگاه های ارتباطی  همکاری لازم را انجام دهند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا معاون دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: باید موضوع اهمیت و حساسیت تجهیزات مخابراتی و نقش مهم آنها در تامین امنیت جامعه به مردم از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود و در این خصوص اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید اظهارنظر کارشناسی مبنی بر مضرنبودن  تشعشعات سایت ها و دکل ها ی تلفن همراه به مردم اطلاع رسانی نماید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، وی با تاکید بر مشارکت مردم  در محافظت از تجهیزات مخابراتی افزود: همه ما در قبال اجتماع و اموال بیت المال مسئولیت داریم لذا از شهروندان  درخواست داریم در صورت هرگونه مشاهده  آسیب رسانی به تاسیسات مخابرات، بلافاصله به نیروی انتظامی یا نزدیک‌ترین مراکز مخابراتی مراتب را اطلاع دهند تا  با ارسال گزارشات به دادستانی با سارقین و تخریب کنندگان زیرساخت ها به ویژه تجهیزات برقی و ارتباطی و مخابراتی به صورت قاطع و قانونی برخورد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99090
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.