سه ماه و نیم نتوانستم برای یک دکترای ریاضی شغل پیدا کنم

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد گفت: یکی از مهمترین دلایل حاشیه نشینی، بیکاری است که مردم به دلیل نبود کار در روستا و برای یافتن کار با حداقل یک کارگر به شهر می آیند و یا یکی از عوامل کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق بیکاری و بحث اشتغال است. ما راجع به این موضوعات بسیار صحبت و بحث کردیم ولی نتایجی که گرفتیم پایین بوده است.

محمد جواد فدایی در خصوص نبود کار و شغل مناسب برای جوانان خاطره‌ای تعریف کرد: من در اوایل امسال بازدیدی داشتم از یکی از مناطق استان که بسیار محروم بود. روحانی آن روستا به من گفت که در این روستا یک نفر دکترای ریاضی داریم که مشکلش بیکاری است و  شغل می خواهد. رزومه اش را که به من نشان دادند خانمی بود که از دانشگاه های معتبر کشور  مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خود را تحویل گرفته بود، این خانم  فقط 9 مقاله ISI داشت. بماند که مقاله های ISC ، کنفرانس های ملی و بین المللی هم در رزومه اش وجود داشت.

فدایی ادامه داد: من از ابتدای سال تا به امروز  که حدود سه ماه و نیم می گذرد هنوز نتوانستم برای این فرد که از یک خانواده محرومی هم هست و شغل را برای تامین معیشت خانواده می خواهد شغلی پیدا کنم. در حالی که فقط یک واحد صنعتی ما برابر با 5 هزار میلیارد تومان سود خالص سالیانه است. یعنی درآمد خالص یک واحد صنعتی ما 6 برابر کل اعتبارات عمرانی استان است. فروش محصولات کشاورزی در استان کرمان 20هزار میلیارد تومان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29933
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.