از اول سال جاری تاکنون


سه هزار و ۵۵۵ تن کالای اساسی در جنوب کرمان توزیع شد

دبیر کارگروه تنظیم بازار جنوب کرمان از توزیع سه هزار و ۵۵۵ تن کالای اساسی شامل روغن، مرغ منجمد، شکر و برنج از اول سال جاری تاکنون در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مسلم مروجی کالای اساسی توزیع شده در جنوب کرمان را شامل یکهزار و ۲۴۵ تن روغن، ۵۱۰ تن مرغ منجمد، یکهزار و ۲۰۰ تن برنج و ۶۰۰ تن شکر عنوان کرد.

وی ادامه داد: روغن توزیع شده در جنوب کرمان تخصیصی بوده که مقداری تامین شده و بقیه این مقدار نیز توسط جهاد کشاورزی این منطقه در حال تامین است.

مروجی به آخرین وضعیت بازار هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشاره کرد و گفت: به مردم اطمینان کامل می‌دهیم هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در این منطقه نداریم و ذخایر به اندازه کافی موجود است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی دقیقی به منظور تامین و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز خانوار در جنوب کرمان انجام شده است.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان اینکه طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها تنها مربوط به کالاهای اعلامی شامل تخم مرغ، مرغ، روغن نباتی و لبنیات است، اظهار داشت: هیچ‌کس حق ندارد غیر از کالاهای اساسی اعلام شده، قیمت کالاهای دیگر را بویژه در حوزه حمل و نقل افزایش دهد.

مروجی از تشکیل قرارگاه بازرسی و نظارت بر بازار جنوب کرمان خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه از هفته گذشته تشکیل و نظارت ها با شدت و به صورت مستمر در حال انجام است.

وی اظهار داشت: روزانه ۲۰ تیم شامل ۶۰ بازرس بازار هفت شهرستان جنوب کرمان را بازرسی و نسبت به انبارها، کالاها و ذخایر اساسی اشرافیت کاملی دارند.

وی با بیان اینکه بهترین بازرس مردم هستند، گفت: شهروندان هرگونه تخلف اقتصادی مانند احتکار و گران فروشی را از طریق تماس با سامانه پاسخگویی سازمان صمت جنوب کرمان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: حکم احتکارکنندگان و قاچاقچیان کالاهای اساسی مردم در شرایط فعلی کشور مانند افرادی است که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌کنند لذا به شدت با این متخلفان برخورد قانونی می شود.

سازمان صمت جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را با جمعیت یک میلیون نفر در منطقه جنوب کرمان تحت پوشش دارد.

سازمان صمت جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور (کرمان) را تحت پوشش دارد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88622
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.