رئیس اتاق استان کرمان:


فارغ‌التحصیلان و بانوان بیش‌ترین قشر بیکار استان کرمان هستند

رئیس اتاق استان کرمان گفت: فارغ‌التحصیلان و بانوان بیشترین قشر بیکار استان هستند و باید از ظرفیت صنایع خلاق برای ارزش افزوده بیشتر و اشتغال استفاده کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سیدمهدی طبیب‌زاده عصر امروز در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع خلاق که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد، با اشاره به موقعیت استان کرمان در حوزه فضای کسب و کار اظهار داشت: در ارزیابی از این فضا می‌توان گفت که فضای کسب و کار استان رو به رشد است.

وی با بیان اینکه در ابتدا که از پایین بودن رتبه استان کرمان در حوزه فضای کسب و کار در کشور و نسبت به دیگر استان‌ها حرف می‌زدیم معمولاً نسبت به آن موضع‌گیری می‌شد، گفت: خوشبختانه امروز حرف ما را می‌شنوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان در بین شوراهای سایر استان‌های کشور با اختلاف بالا رتبه اول را کسب کرده که نشان از فعال بودن و موثر بودن این شورا است و در ارزیابی وزارت کشور در سال گذشته رتبه اول کشور را با امتیاز ۹۸.۶۲ کسب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان در دست اقدام دارد صنایع خلاق و توسعه آن در استان است، ادامه داد: نیاز است از ویژگی‌های این صنایع برای ارزش افزوده بیشتر و اشتغال در استان استفاده کرد، چرا که این ظرفیت در استان وجود دارد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه مواد مورد نیاز این صنایع در کشور فکر، فرهنگ و علاقه است که این‌ها وارداتی نیستند، گفت: استان کرمان می‌تواند در این زمینه به‌عنوان یک استان صادرکننده به دیگر استان‌ها عمل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بانوان بیشترین قشر بیکار استان کرمان هستند، افزود: این در حالی است که می‌توان از ظرفیت آنها به خوبی در حوزه صنایع خلاق بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان کرمان با وجود همه ظرفیت‌ها هنوز نتوانسته سهم موثری در صادرات استان داشته باشد، ادامه داد: با خلاقیت می‌توانیم صنایع‌دستی استان را توسعه داده و به اشتغال استان کرمان کمک کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.