نماینده مجلس:


در دولت‌های قبل ابتذال ترویج می‌شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در دولت قبل در وضعیت عفاف و حجاب، سینما، تئاتر، فیلم و نمایش خانگی تقریباً رویکرد غربی بر کشور حاکم شده بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند ما نتوانیم به فرهنگ دینی و اسلامی برگردیم، اما با روی کار آمدن دولت رئیسی رویکرد و نگاه تغییر پیدا کرد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از خبر آنلاین، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل فرهنگی که در دولت‌های قبل به سمت غرب می‌رفت، در دولت سیزدهم تغییر کرد و به‌طرف باورها و ارزش‌های دینی هدایت شد.

 حجت‌الاسلام حسین جلالی افزود: اعتقاد همه مسئولان نظام بر این است که فرهنگ زیربنای یک جامعه است و اقتصاد روبنای پیشرفت محسوب می‌شود و براین‌اساس فرهنگ اهمیت بیشتری دارد، اما کشور ما در دولت‌های قبلی دچار بیماری اقتصادی شد که نگاه‌ها را از فرهنگ دور کرد.

 وی اظهار داشت: در دولت‌های قبل انگیزه‌ای برای ایجاد فرهنگ سالم وجود نداشت و نه‌تنها درصدد سلامت فرهنگی نبودند، بلکه فرهنگ ابتذال هم ترویج می‌شد.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب ما فرهنگی است حال‌آنکه در سال‌های گذشته شاهد رهاشدن فضای مجازی بودیم و یا در دیگر موارد از جمله افزایش جمعیت کوتاهی‌هایی صورت گرفت.

 حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: در دولت قبل در وضعیت عفاف و حجاب، سینما، تئاتر، فیلم و نمایش خانگی تقریباً رویکرد غربی بر کشور حاکم شده بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند ما نتوانیم به فرهنگ دینی و اسلامی برگردیم، اما با روی کار آمدن دولت رئیسی رویکرد و نگاه تغییر پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه در دولت قبل وضعیت فرهنگی و اجتماعی تقریباً رها شده بود، ادامه داد: در سال‌های گذشته فرهنگ غربی در فضای مجازی ما جولان می‌داد و فرهنگ و جامعه ما را به چالش می‌کشید که نتیجه این شد که دشمنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی جنگ ترکیبی به راه انداختند.

 وی تصریح کرد: دولت‌های قبل نمی‌خواستند برای فرهنگ وقت بگذارند، اما دولت آیت‌الله رئیسی تمامی تلاش خود را دراین‌رابطه به کار گرفته است و این تفاوت دولت سیزدهم با دولت‌های قبلی است.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چند دولت در ابتدای مسئولیت با مشکلاتی نظیر بیکاری، تورم و کاهش ارزش پول مواجه بود، اما هم اکنون در حال رسیدن به یک ثبات اقتصادی هستیم و رشد اقتصادی از منفی به سمت مثبت‌شدن رفته است؛ چون فرهنگ رابطه متقابل با اقتصاد دارد، انتظار داریم وضعیت فرهنگ نیز بهتر شود.

 وی گفت: امروز مطالبات مردم در حوزه فرهنگ بر اساس ریل‌گذاری دولت صورت می‌گیرد، به طور مثال در قانون حجاب و عفاف که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح‌ریزی‌شده است، مردم مطالبه دارند این قانون کامل‌تر و سخت‌گیری‌ها بیشتر شود.

 حجت‌الاسلام جلالی افزود: فضای مطبوعات در این دولت با دولت‌های قبل فرق کرده است و در جشنواره فیلم فجر که جشنواره‌ای انقلابی است طی ۲ سال اخیر پیشرفت زیادی داشتیم؛ امروز می‌توان گفت که سینمایی در تراز انقلاب داریم.

 وی افزود: همچنین دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث نشر، کتاب و حوزه نوشت‌افزار، پوشاک، حجاب و عفاف نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاخص‌های فرهنگی در دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های گذشته رشد صعودی داشته و به‌جای توجه احساسی، به‌صورت مبنایی به حوزه فرهنگ توجه شده است.

 وی بیان کرد: البته راه زیادی داریم و کارهای فراوانی انجام باید شود تا در آینده بتوانیم فرهنگی در تراز انقلاب داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107233
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.