قیمت مرغ زنده تعدیل شود

به گزارش ایرنا، محمدعلی دهقان” عصر دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان از صاحبان مرغداری ها خواست تا نسبت به کاهش قیمت مرغ زنده در بازار کرمان اقدام کنند تا با محدودیت های صدور مرغ مواجه نشوند.

قیمت مرغ زنده در کرمان باید نسبت به قیمت استان‌های مجاور تنظیم شود

مدیر توسعه جهاد کشاورزی شمال استان کرمان هم در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت عرضه گوشت مرغ در بازار گفت: قیمت گوشت مرغ زنده در استان کرمان در مقایسه با استان‌های مجاور با ۶۰۰ تومان افزایش ۱۴ هزارو ۷۰۰ تومان استکه باید این مساله بررسی و حل گردد.

مهدی عباسی افزود: در سال جاری ۱۰۰ هزار قطعه در میزان جوجه ریزی افزایش داشته ایم که بنا به دلایلی از جمله گرما و ایجاد تلفات، تقاضا و همچنین آزاد شدن صادرات باعث افزایش قیمت مرغ در سطح استان کرمان شده است.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از دلایل صادرات مرغ و مصرف بالای آن میزان کاهش کشتار دام در شمال استان کرمان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک چهارم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این نشست گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مرتبط با مرغ و همچنین نیاز استان کرمان به وارد کردن مرغ به منظور کنترل قیمت مرغ در بازار کرمان گفت: شرط موافقت برای ورود مرغ زنده به استان کرمان داشتن مجوز است.

حسین رشیدی افزود: واکسن مورد نیاز جهت ارائه به مرغداری‌ها به اندازه کافی در استان کرمان وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30312
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.