قیمت هر کیلو پسته باید بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان باشد

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس نرخ دلار قیمت هر کیلوگرم پسته در بازار داخلی باید بین۸۰ تا ۹۰ هزار تومان باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، انارکی محمدی گفت: در سال جاری پسته تولیدی که میزان آن نیز زیاد نبوده به صورت عرضه و تقاضا و آزاد در کشور مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی گفت:با توجه به اینکه بورس پسته در رفسنجان و تهران در دولت یازدهم با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد به همین دلیل عرضه و تقاضایی که درحال حاضر در بازار وجود دارد و نبود پسته به دلیل تغییرات اقلیمی شدیدی که ۹۵ درصد از پسته شمال استان کرمان که ۵۰ درصد از پسته کشور را تولید می‌کند را از بین برد این محصول به میزان کمتری در بورس کالا عرضه شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد پسته شمال استان کرمان براثر گرما زدگی از بین رفت، عنوان کرد: بخش زیادی از افزایش قیمت پسته در بازار ناشی از خسارات وارد شده در سال جاری است و نقش نرخ ارز در افزایش قیمت این محصول به میزانی نبوده است که پسته ۳۰ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش عرضه پسته شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم، بیان کرد: بر اساس قیمت دلار قیمت هر کیلوگرم پسته در بازار داخلی باید بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان باشد، زیرا قیمت پسته باکیفیت بالای ومرغوب صادراتی در بازار جهانی نهایتا ۱۰ دلار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25345
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.