مجوز واحدهای متخلف تولید طیور در کرمان باطل می شود

به گفته استاندار کرمان در صورتی واحدهای تولیدی طیور تخلفی انجام دهند باید از سوی مراجع ذیربط شناسایی و مجوز آنها باطل شود یا به نحوی برخورد شود که تخلف، تکرار نشود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، محمدجواد فدائی در نشست تنظیم بازار استان کرمان پیرامون قیمت مرغ مصرفی گفت: به طور کلی قیمت هر کالایی تابع ۲ بخش مواد اولیه و نحوه مدیریت است.
وی با اشاره به اهمیت نقش مدیریت در قیمت افزود: معتقدیم بخش مهم در قیمت بازار به نحوه مدیریت بر می گردد و پس از ۲۰ یا ۳۰ سال تجربه مرغداری در کشور و استان کرمان ما هنوز یکسری اشکالات اولیه را شاهد هستیم، که جای سئوال دارد آیا در دنیای امروز این موارد جایز است و آیا پس از این همه مدت و کسب تجربه، سوء مدیریت‌های اینچنینی مایه شرمساری نخواهد بود؟
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان درباره افزایش بی رویه قیمت برخی کالاها تصریح کرد: مردم نظر خوبی نسبت به افزایش قیمت ها ندارند و نباید این مورد سبب شود در مردم احساس سوء مدیریت به وجود آید لذا کم کاری را نه مردم و نه خدا نخواهند بخشید و باید در آن دنیا پاسخگو باشیم.
فدائی درباره خلاء های موجود مطرح شده از سوی برخی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نیز اظهار داشت: اینکه باسکول ها متفاوت اند یا پول تولیدکنندگان، با تاخیر پرداخت می شود، باید پیگیری و حل و فصل شود اما این دلایل نباید بر قیمت مرغ و یا سایر کالاها تاثیر بگذارد و توجیهی برای افزایش قیمت ها باشد.
استاندار کرمان بر پیگیری و اجرای مصوبات تنظیم بازار در شهرستان رفسنجان به عنوان الگویی برای سایر شهرستان های استان تاکید و تصریح کرد: باید ظرف مدت ۱۵ روز پنج میلیارد تومان به تولیدکنندگان این حوزه تسهیلات اعطاء و خروج مرغ زنده از استان کرمان ممنوع شود.
رضا سنجری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: در ابتدای تصویب قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور تقریبا در همه شهرهای استان کرمان قیمت مرغ در حدود ۱۴ هزار تومان بود و جایی که قیمت مصوب را رعایت نمی کردند، مهلت دادیم که هفته به هفته ۵۰۰ تومان قیمت را کاهش دهند، تا فشار زیادی به این بخش وارد نشود، اما متاسفانه؛ این بازار در کشور از نظم جامع و خاصی برخوردار نبود و سبب شد شاهد افزایش بی رویه و بی نظمی قیمت مرغ در هر نقطه از کشور و به تبع آن در استان کرمان باشیم که برای حل این مشکل امروز باید به یک قیمت واحد برسیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32041
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.