استان کرمان پایین‌ترین نرخ مشارکت اقتصادی را در کشور دارد

مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۳۰ درصد از فعالیت‌های دولت را در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی دانست و تاکید کرد که به دلیل گستردگی کار شورایی تشکیل شده که آن را شورای هماهنگی می‌گویند و متشکل  ۱۱ دستگاه است که عهده دار وظایف این وزارتخانه هستند.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی که رییس این شورا هست دستگاه‌های ؛ اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، فنی حرفه ای، تامین اجتماعی، بیمه سلامت، صندوق کار افرینی امید، مدیریت درمان، بانک رفاه کارگری، بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی عشایری، صندوق بازنشستگی کشوری و  بانک توسعه تعاون را مجموعه شورای هماهنگی معرفی کرد. رضا اسماعیلی می‌گوید که پرسنل به گار گرفته شده در این دستگاه حدود ۵ هزار و ۲۱۸ نفر هستند.

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در بحث  افتصاد مقاومتی هفت پروژه تهیه کرده  و مورد تایید ستاد استانی و ملی قرار گرفته که این طرح ها مبنای عدالت و بنیان اقتصاد اجتماعی هستند.
اسماعیلی هفت پروژه اقتصاد مقاومتی را  سازماندهی و رقابت‌پذیر نمودن کارگارههای تولیدی کوچک، افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و شفاف سازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی، تهیه و تدوین طرح نشاط اجتماعی، تدوین طرح سازماندهی اتباع  غیرمجاز، برگزاری المپیاد ایمنی‌کار و تدوین الگوی اجتماعی کار آفرینی استقرار مداخلات پیشگری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار معرفی کرد.
او مجموع اعتباراتی که برای بنگاه های کوچک و مشاغل خانگی جذب شده را ۱۶۷ میلیارد تومان دانست و می گوید  ۱۴ هزار نفر مشغول به کار شدند و این در کنار بنگاههای بزرگ می‌باشد.
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمان چالش استان را مسئله مشارکت اقتصادی می‌داند و می‌گوید که متاسفانه نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۳ درصد است که پایین‌ترین نرخ کشور است که رابطه مستقیم با بیکاری دارد. وی نیز تاکید کرد که نرخ حوادث ما در سطح استان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رشد ۳.۷ درصدی بیمه‌شدگان

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان در ادامه نشست ضمن بیان این نکته که  ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

حسینی نیز با اشاره به روند گسترشی خدمات دهی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که در یک ساله گذشته با افتتاح  پنج شعبه مستقل در شهرستان‌های استان کرمان  سطح خدمات خود را افزایش دادیم.

وی نیز تعداد شعبه های خدمت رسانی در شهر کرمان را اینگونه بیان کرد که  ۲۵  شعبه مستقل ۱۴ شعبه اقماری و پنج کارگزاری وجود دارد .

او  از رشد ۳.۷ درصدی بیمه شدگان خبر داد و به این نکته اشاره کرد که  سازمان تامین اجتماعی ۲۹۰ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش دارد که در ۴۱ هزار کارگاه فعالیت می کنند و ۹۰ هزار خانواده تحت تکفل هم زیر پوشش سازمان می باشد.

وی با اشاره مقدار پرداخت ها در استان کرمان  می گوید در بخش بیمه ای ماهیانه ۱۰۰ میلیارد تومان به مخاطبان هدف و مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

۴۴۰ میلیارد تومان در حوزه درمان بیمه‌شدگان هزینه می‌شود

رییس سازمان  مدیریت درمان استان کرمان یکی از مدیرانی بود که اقدام به ارائه گزارش کرد. دکتر  «فخر» نحوه خدمت رسانی سازمان خود را به دو صورت مستقیم  و غیر مستقیم اعلام کرد. او در مورد این نحوه های خدمات‌رسانی اینگونه توضیح داد که در مورد اول افراد مستقیم به بیمارستان و درمانگاه‌های سازمان ما مراجعه می‌کنند و در مورد دوم افراد به بیمارستان و درمانگاه های طرف قرارداد سازمان ما مراجعه می کنند.

وی سه بیمارستان و ۱۳ درمانگاه را آماده ارائه خدمات به بیماران دانست.

او امار عملکرد سازمان خود را اینگونه بیان کرد که در سال گذشته   ۵.۵ میلیون درمان سرپایی  و۵۳ هزار بستری  ۲۶ هزار عمل در مراکز مستقیم  ما و در مراکز طرف قرارداد هم ۸.۵ میلیون درمان سرپایی ۹۷ هزارر مورد بستری  انجام شده است.

وی با شاره به بودجه ۴۴۰ میلیارد تومانی که فقط  در حوزه درمان بیمه شدگان هزینه می شود  تاکید کرد که در حوزه خدمات  درسال ۹۳ موفق به شاخت بیمارستان ۳۰۰  تختخوابی پیامبر اعظم شدیم و ظرفیت‌های در حال تامین شدن می‌باشد.

سهم مردم از هرینه های درمان از میانگین کشوری پایین تر است

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان  ماموریت بیمه سلامت  را برداشتن بار مالی از دوش خانواده ها دانست  که از طریق حفاظت مالی، سلامت محوری و دسترسی عادلانه به پیش می برد. دکتر جعفری جمعیت تحت پوشش سازمان خود را بالغ بر یک میلیون و  ۸۵۰ هزار نفر دانست و تاکید کرد که ماهانه ۸۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تحت پوشش مراجعه می‌کنند. وی گفت که از بودجه سازمان بیمه سلامت ماهانه ۴۰ میلیارد تومان  برای خرید خدمات تشخیصی درمانی استفاده می‌شود.

او  می گوید سهم مردم از هرینه های درمان میانگین کشوری ۵۴ درصد می باشد ولی در کرمان ۴۳ درصد است که در این زمینه در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به این نکته که افزایش سطح دسترسی یکی از اولویت های سازمان است اضافه کرد که بیش از ۷۵ نقطه ارتباطی ایجاد کردیم و دسترسی مردم برای دریافت خدماتی از قبیل تعویض دفترچه بیمه و سایر خدمات را آسان کردیم.

وی سطح دوم دسترسی مردم را دسترسی به درمانگاه و بیمارستان ها معرفی کرد و گقت که با  ۱۴۰۰ مرکز درمانی قرارداد داریم و برای روستاییان دسترسی محلی با استقرار پزشک خانواده در همان محل ایجاد کردیم.

وی بخش دیگر اهداف سازمان را در بخش سلامت محوری دانست و اینگونه توضیح داد که  استراتژی سازمان توانمند سازی برای پیشگری از بیماری و شناخت مردم از نحوه انجام پیگیری درمان است و در این زمینه تا کنون موفق بوده ایم.

در ادامه نشست مدیران تابعه گزارشی از روند کارهای سازمان خود  ارائه دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2785
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.