معاون استاندار کرمان:


مناقصات شرکت‌های بزرگ شفاف نیست

امیر حسن‌زاده، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در همایش تخصصی شهرک‌های صنعتی مناقصات شرکت‌های بزرگ استان را غیرشفاف خواند.

به گزارش کرمان‌نو، حسن‌زاده در این همایش از مدیران شرکت‌های بزرگ استان خواست تا شرکت‌های بزرگ استان فرآیندهای مالی خود و مناقصات را شفاف کنند و اطلاع‌رسانی کامل را در این زمینه داشته باشند.
او با اشاره به تجربه نمایشگاه قطعه‌سازان در استان، گفت: ۹۵ درصد نمایشگاه غیر بومی و ۵ درصد صرفا از شرکت‌های بومی استان بود.
به گفته حسن‌زاده ۴۰ قطعه ساز در استان وجود دارند که این واحدها با ۵۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند.
او در ادامه این نشست مصوبه شورای تامین استان به الزام تامین نیاز ۲۰ تا ۵۰ درصد شرکت‌های بزرگ از داخل استان گفت: این موضوع عملیاتی است و حتما از مدیران در این رابطه سوال خواهد شد چرا که هم اکنون در بهترین حالت ۲۰ درصد نیاز از داخل استان تامین می‌شوند.

رستمی: حتی هزینه آزمون و خطای قطعه سازان را می‌دهیم

علی رستمی، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران تامین زنجیره تولید این شرکت از داخل استان را یک تکلیف دانست و گفت: هر عزیزی ببیند در زنجیره ما چه تجهیزی می‌تواند تولید کند، این افراد صرفا کافیست تا اعلام آمادگی کنند تا ما از ان‌ها استقبال و حتی هزینه‌های آزمایش و خطا را می‌پردازیم تا به نتیجه برسند.
او در این همایش تاکید کرد شرکت ملی مس آمادگی دارد تا هر کدام از شرکت‌ها که نیاز داشتند هم نقدینگی و هم بازار فنی و مهندسی این شرکت را برای تولید در اختیار بگیرند.
به گفته او این شرکت هر ماشین معدنی و استخراجی را جذب این شرکت کرده و سرعت اکتشاف مس رشد چشمگیری داشته و ۲ آزمایش مرجع معدنی یکی در کرمان با دانشگاه باهنر و دیگری در تبریز راه‌اندازی شدند.

1677651157417

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102004
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.