مهلت سه ماهه وزارت صمت برای تعیین تکلیف معادن راکد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قوانین مزاحم را احصا کرده‌ایم، گفت: برای فعالیت معادن راکد مخالفت‌هایی آغاز می‌شود اما ما سه ماه مهلت دادیم تا تعیین تکلیف کنند.

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه مشترک رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان افزود: افرادی سال‌ها مجوزفروشی کرده و مجوز به ۱۰ واسطه داده شده که باید این محدوده‌ها به مزایده گذاشته شود.

او اضافه کرد: این در اختیار شورای معادن استان است که باید با همکاری دستگاه های نظارتی به افراد اهل واگذار کنند.

وزیر صمت با اشاره به لزوم حذف امضاهای طلایی گفت: تفویض اختیارات را دنبال و چند استان پایلوت را اعلام می‌کنیم.

البته او این را هم گفت که باید لوازم حقوقی نیز فراهم شود و اختیارات را می‌دهیم تا استان‌ها تنفس کنند و خودشان تصمیم بگیرند.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اختیارات خوبی دارد و برای تکمیل واحدهای نیمه فعال 52 هزار میلیارد تومان در قرارگاه جهش تولید تصویب و به استان ها ابلاغ شده و فرصت خوبی است که واحدهای راکد و غیرفعال از این تسهیلات استفاده کنند.

رزم‌حسینی با انتقاد به بروکراسی اداری گفت:  این کار همه را خسته می کند و هر کس در جای خود باید کمک کرده و از چسبندگی بروکراسی خود را نجات بدهد و من تا جایی که بگذارند، این کار را می‌کنم.

او افزود: بروکراسی مزمن و مریض روز به روز نظام دیوان سالاری ما را افزایش داده و مردم را کوچک کرده است.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر فرصت داشتیم در این دولت وزارتخانه ای می‌ساختیم که حداقل نیرو و حداکثر کارآیی را داشته باشد؛ ضمن اینکه هر اصلاحاتی هزینه‌هایی دارد و باید یک نفر فداکاری کند و این کار امکانپذیر است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61891
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.