پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:


نذر کردیم برای پسته اتفاقی نیفتد|قیمت واردات کک زغال ۴ برابر قیمتی است که از استان خریدند

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس سال گذشته ۶۵۰ میلیون دلار کک به داخل کشور وارد شده که قیمتش ۳.۵ تا ۴ برابر قیمتی است که از شرکت‌های کرمانی خریدند.

اگر چه پرداخت حقوق کارگران زغال‌سنگ کرمان به موقع صورت نگرفته و شرکت‌های زیر مجموعه شرکت زغال سنگ دچار مشکل جدی هستند اما به گفته نماینده کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس سال گذشته ۶۵۰ میلیون دلار کک به داخل کشور وارد شده که قیمتش ۳.۵ تا ۴ برابر قیمتی است که از شرکت‌های کرمانی خریدند.

پورابراهیمی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز یک فرصت برای صادرات است، گفت: انحصار در خرید شرکت ذوب آهن یک خیانت به زغال کشور و مردم کرمان است و باید هر چه سریعتر سندیکای صادراتی زغال تشکیل و فروش داخلی زغال کنار گذاشته شود و این فروش از انحصار شرکت ذوب اهن دراید. او در همین رابطه افزود: در همین ایامی که این حجم از واردات زغال به کشور صورت گرفته کک‌سازی زرند ما با ۲۰ درصد ظرفیت کار کرده و این یک جفا به تولید و استان ماست. به گفته او اگر کرمان تا ۱۰ برابر طرفیت فعلی زغال برداشت کند به اندازه ۲۰۰ سال دیگر ذخایر زغال در استان موجود است.

 نذر کردیم برای پسته اتفاقی نیفتد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در این جلسه با اشاره به صادرات ۲ میلیارد دلاری پسته استان در سال‌های گذشته ، گفت: نذر کردیم امسال برای پسته استان اتفاقی نیفتد که پسته استان که نزدیک ۷۰ درصد صادرات ما را تشکیل می‌دهد جان گیرد.

طبق آمار رسمی گمرک، صادرات پسته در ۱۰ ماهه سال گذشته با کاهش ۶۱ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شده است و مشتریان طلای سبز ایرانی در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته ریزش داشته اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103609
1 نظر
  1. علی می گوید

    نماینده ای که بجای کار تخصصی بگوید نذر کردم بدرد اقتصاد و مجلس نمی‌خورد. نذر و نیاز جای خودش و محترم. ولی نماینده باید تخصص داشته باشد نه مثل پورابراهیمی فقط حرف و شعار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.