مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان:


قیمت فوب خلیج‌فارس مبنای نرخ گاز مایع غیریارانه‌ای قرار گرفت

 با اعلام روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان آن دسته از مصرف‌کنندگانی که گاز طبیعی بی‌بهره هستند، همچنان گاز مایع را با نرخ یارانه‌ای دریافت می‌کنند. اما برای مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای نیستند، نرخ فوب خلیج‌فارس از ابتدای آذر محاسبه می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان، سید باقر نورالدینی در این باره بیان کرد: آن دسته از مصرف‌کنندگانی که از گاز طبیعی بی‌بهره هستند و مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند، همچنان می‌توانند؛ مانند گذشته گاز مایع موردنیاز خود را با نرخ یارانه‌ای و بدون تغییر قیمت دریافت کنند.

او افزود: مشمولان دریافت گاز مایع خانوارهایی هستند که از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره هستند و دولت مکلف است گاز مایع موردنیاز این خانوارها را با نرخ یارانه‌ای تأمین کند.

به گفته او، هم‌اکنون گاز مایع مصرفی در کشور به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) و با تراکنش بانکی توزیع می‌شود و طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ مکلف به توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان هستیم.

مدیر منطقه کرمان ادامه داد: برخی از مصرف‌کنندگان تاکنون نتوانسته‌اند ثبت‌نام خود را در این سامانه کامل کنند که می‌بایست هر چه سریع‌تر با مراجعه به سامانه سدف، نسبت به ثبت‌نام و درخواست گاز مایع موردنیاز خود اقدام کنند.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را اجرای هر چه شفاف‌تر توزیع گاز مایع در بخش یارانه‌ای و غیریارانه‌ای و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت در کشور اعلام کرد و گفت: به‌منظور اجرای سیاست‌های دولت مردمی و ایجاد شفافیت مالی، سوخت مصرفی مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای نیستند را بر اساس نرخ فوب خلیج‌فارس که به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود، توزیع خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111330
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.