معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار کرمان:


هر چه زمین در محدوده شهری داشتیم به مسکن مهر دادیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استان در نشست خبری خود اعلام کرد کل زمین مسکن طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت استان تامین شده است.

به گزارش «کرمان نو» سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه در محدوده شهری فقط زمین برای تامین مسکن ۸ هزار نفر را داشتیم,گفت: ما قبلا طرح مسکن مهر را داشتیم و آنچه زمین دولت در محدوده قانونی شهرها داشت به این امر اختصاص داده شد، زمین محدوده دولتی ما فقط ۸ هزار واحد را پوشش می‌داد نه ۱۵۰ هزار واحدی که ما نیاز داشتیم.
به گفته آیت‌اللهی موسوی ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۲۵۳هزار نفر بوده است اما برنامه ابلاغی ۱۴۹هزار و ۸۹۳ واحد است که از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ واحد برای شمال و مابقی برای جنوب است.
او در این نشست خبری اذعان کرد که با توجه به طرح جوانی جمعیت کل زمین مورد نیاز استان ۳ هزار هکتار است که امکان تامین این زمین برای طرح‌های مسکن در داخل محدوده شهری نیست. حال آنکه به گفته او کل زمین قابل برنامه‌ریزی استان تا سال گذشته صرفا ۲۳۰ هکتار بوده است.
به گفته آیت‌اللهی موسوی با الحاقات صورت گرفته استانی که تا برج ۱۱ جز رتبه‌های آخر تامین زمین بوده اکنون به رتبه دوم در تامین زمین رسیده است.
او در این جلسه تاکید کرد که اکنون هیچ مشکلی در تامین زمین چه طرح نهضت ملی مسکن چه طرح جوانی جمعیت در استان وجود ندارد.
حافظی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای مسکن خبر داد و گفت: ۸۰ درصد تسهیلات پرداخت شده تاکنون توسط بانک مسکن بوده است.
معاون عمرانی استاندار همچنین در این جلسه در خصوص بحث روستاهای استان اذعان کرد که ۷۰ درصد روستاهای استان مقاوم هستند و ساخت‌وساز خوبی دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112323
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.