معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان:


هفته فرش کرمان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از برگزاری هفته فرش کرمان با همکاری موزه فرش ایران خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ظهر امروز ۹ مهرماه در سومین جلسه کارگروه فرش استان کرمان گفت: برای رونق صنعت فرش در استان باید سه بخش بافندگان‌، مواد اولیه و صادرات را در دستور کار جلسات شورا قرار دهیم.

او افزود: فرش کرمان باید برند مختص خود را داشته باشد و ساختمان تاریخی شرکت فرش نیز احیا شود که تفاهم‌نامه مربوطه تنظیم شده و در سفر وزیر صمت عملیاتی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: فرش یک هنر است و باید هنرمند و بافنده فرش نیز دیده شود و مورد حمایت قرار گیرد. در همین راستا برگزاری جشنواره استانی فرش علاوه بر تجلیل از بافنده‌ها به ترویج آموزش هم کمک می‌کند.

حسن‌زاده گفت: در بازدیدی که با استاندار کرمان از موزه فرش ایران داشتیم، مقرر شد تا هفته فرش کرمان در فضایی مشخص و بازه زمانی بهمن تا اسفندماه امسال برگزار شود.

گفتنی است، توجه به علایق و ذائقه بازارهای هدف، تفکیک فرش صادراتی از نیاز بازار داخل، تامین مواد اولیه و سرویس‌های فرش، تجهیز کارگاه‌ها و راه‌اندازی کارخانه ریسندگی و بیمه بافندگان فرش از جمله مهمترین مباحث مطرح در این نشست کارشناسی بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109482
1 نظر
  1. علی می گوید

    تحریم باعث به محاق رفتن همه چیز از جمله فرش است چیزی که این دولت به آن توجه ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.