هیچ عذری در بروز اختلال در روند اشتغال بنگاه‌های تولیدی پذیرفته نیست

میثم زالی امروز سوم مردادماه در همایش بزرداشت صنعت و معدن در کرمان با اشاره به اینکه بنده حرف امیدوارکننده ای ندارم، اظهار کرد: جنگ اقتصادی است و تولیدکنندگان در صف مقدم هستند اما متاسفانه به آنها مهمات نمی رسد و همین امر باعث می شود که بگویم حرف امیدوار کننده ای ندارم.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی کمترین توقعی است که می توان برای رونق تولید داشت اظهار کرد: از سوی دیگر کمک‌های مالیات و تامین اجتماعی نیز در کمک به رونق تولید که مودر تاکید مقام معظم رهبری در سال جاری موثر بوده و می توان با چنین کمک های امسال را با وجود ایجاد چنین شرایط خاصی، تولید را رونق داد.

زالی تصریح کرد: حفظ وضع موجود به سختی اتفاق می افتد که متاسفانه بانک‌ها نیز همکاری نمی کنند و عزمی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی بانک‌ها به تولیدکنندگان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به دنبال آن هستیم که بتوانیم شرایطی را فراهم کرده تا تولیدکنندگان بتوانند بازپرداخت اقساط تسهیلات خود را داشته باشند بیان کرد: ما اعلام می کنیم خیال سیستم بانکی راحت باشد. جلوی واردات کالایی که در کشور توان تولید داشته باشد، را خواهیم گرفت اما هر چه می گوییم، تسهیلات به تولیدکنندگان دهید، گوش شنوایی وجود ندارد.

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه امسال شرایط سختی در حوزه تولید و اقتصاد کشور است، گفت: شعار امسال رونق تولید است و همه این حرف را می زنیم منتهی در حقیقت شاید فقط بنر رونق تولید جزو عملکرد دستگاه ها در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: مصوبات ستاد رفع موانع تولید به حکم قانون نافذ و اجرایی است و براساس مصوبه سران قوا نباید به هیچ عنوان بنگاه تولیدی تعطیل شود و باید حکم های این حوزه به تعویق بیفتد که در همین راستا نیز از استانداران سراسر کشور می خواهیم در جلسات استانی موضوعات را رصد کنند و تاکید می کنم مصوبات لازم الاجراست و هیچ عذری برای سیستم بانکی و دستگاه اجرایی در این زمینه وجود ندارد.

زالی تصریح کرد: تاکیدات سران ارشد نظام بر رونق تولید در کشور است و هیچ عذری در بروز اختلال در روند اشتغال بنگاه ها تولیدی پذیرفته نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31024
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.