وضعیت منابع و مصارف استان همخوانی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت منابع و مصارف استان همخوانی ندارد و در صورتی که منابع شرکت‌ها درصدی به استان آمده، باید گزارش کاملی در این زمینه ارائه و در سرجمع سپرده‌ها، برای ارائه تسهیلات تکلیف شود.

دکتر”محمدرضا پور ابراهیمی” امروز شش مهرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و شورای معادن پیگیری‌های زیادی در زمینه انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان داشته‌اند که بر اساس آخرین گزارشات، شرکت‌ها بخشی از کار را به خوبی انجام داده‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارشی که در سفر رییس کل بانک مرکزی به کرمان ارائه شد، عددی که بابت میزان سپرده و تسهیلات ما بوده قبلاً ۱۲۰ درصد میزان اخذ تسهیلات نسبت به سپرده بوده و اکنون به ۷۶ درصد رسیده که کاهش پیدا کرده و این اصلاً قابل قبول نیست.

 

پور ابراهیمی تصریح کرد: وضعیت منابع و مصارف استان همخوانی ندارد و در صورتی که منابع شرکت‌ها درصدی به استان آمده، باید گزارش کاملی در این زمینه ارائه و در سرجمع سپرده‌ها، برای ارائه تسهیلات تکلیف شود.

در این جلسه درباره محدوده معدنی واقع در اراضی پادگان قاسم آباد (هوانیروز) کرمان، معافیت حقوق دولتی مجری طرح آزادراه سیرجان – شهربابک و … تصمیم گیری شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد نیم واحد درصد از کل فروش معادن و صنایع معدنی آلاینده به استان (مناطق محدوده این معادن و صنایع) اختصاص یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35542
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.