رییس سازمان صمت جنوب کرمان:


کارخانه داران جنوبی ملزم به اجرای طرح درج قیمت تولید کالا شدند

رییس سازمان صنعت معدن تجارت جنوب کرمان از اجرای طرح درج قیمت تولید در کالاهای مشمول جشنواره خرید شفاف خبر داد و گفت: وزارت صمت با هدف شفافیت در حوزه بازار این جشنواره را راه انداخته است و در این روند بعد از تولید کالا تولید کننده قیمت تمام شده را روی کالا درج می کند و مصرف کننده با احتساب حداکثر۳۰درصد در کالاهای مصرفی و ۲۰درصد در کالاهای سرمایه ای کالا را از فروشنده خریداری می کند.

به گزارش کرمان نو، مسلم مروجی فرد از برگزاری ستاد تنظیم بازار در استان خبر داد و گفت: در این راستا با کارخانه داران استان جلسه گذاشته شد و چهار کارخانه در جنوب شامل این قانون میشدند که ملزم به درج قیمت تولید کننده هستند.
رییس سازمان صمت جنوب کرمان عرضه کالا با قیمت مناسب با رویکرد شفافیت اطلاعات قیمتی را یکی از اهداف مهم وزارت صمت برشمرد و تصریح کرد:آگهی بخشی به مردم از فرآیند دقیق قیمت گذاری از ارکان اجرای این طرح است و اجرای آن باعث کاهش قیمت کالا می شود و لزوم ارایه فاکتور خرید در زمان بازرسی بازرسان این سازمان از فروشگاه ها ازبین می رود.
مروجی فرد نتیجه مثبت دیگر اجرای این طرح را اینگونه بر شمرد همه ساله در آستانه عید فروشگاههای بزرگ از جیب مصرف کننده فروش ویژه و تخفیف می گذارند و با اجرای این طرح این فروشگاهها از جیب مصرف کننده تخفیف نمی گذارد و باید از سود خودش این تخفیف را بگذارد.
او می گوید به اتحادیه ها و حوزه های مورد نیاز مردم مانند اتحادیه های پوشاک ابلاغ شده که در جشنواره خرید شفاف از اول اسفند تا پانزده فروردین وارد این چرخه شوند و تخفیفات خود را تحت نظارت این سازمان اعلام کنند.
در مرحله اول و دوم و سوم این قانون یکسری کالاها ملزم به درج قیمت تولید کننده شده اند و الان در مرحله چهارم هستیم که تولید کنندگان لوازم خانگی ملزم به درج قیمت تمام شده تولید شدند. رییس سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان خاطر نشان شد: در راستای اجرای خرید شفاف در جنوب کرمان فعلا آب معدنی تولید کارخانه این منطقه قیمت تولید کننده را روی کالای تولیدی خود درج کرده است و در همین رابطه بقیه کارخانه ها با آغاز فصل تولید محصول خود مکلف به اجرای قانون هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85336
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.