رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


۶۵ درصد قوانین مرتبط به تولید و حذف امضاهای طلایی اجرا نشده

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ۷ قانون فوق العاده و بی عیب و نقص و پایه‌ای و دائمی در زمینه تولید وجود دارد که براساس رصد دیوان محاسبات خوشبینانه حداکثر ۳۵ درصد آن را دولت اجرا کرده است و ۶۵ درصد آن را اجرا نکرده است.

به گزارش کرمان‌نو، مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانینی که مرتبط با حذف امضاهای طلایی و نظم بخشی به سیستم دولت است، به سختی اجرا می‌شود، گفت: ما ۷ قانون طلایی در ارتباط با تولید داریم که براساس بررسی‌های دیوان محاسبات کشور، ۳۵ درصد نهایتا اجرا شده و ۶۵ درصد اجرایی نشده است.

بهگفته طاهری ۹۴ درصد از این عدم اجرای قوانین دولت ناشی از ترک فعل دولت بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت و معدن در اتاق بازرگانی کرمان اذعان داشت که در این چندسال کمترین توجه به حوزه حمل و نقل ریلی شده است.

او در این رابطه، گفت: در تجارت خارجی ۷۸ درصد حمل و نقل ما دریایی، ۷ درصد زمینی و ۵ درصد ریلی است و اگر ما اینقدر که روی خودرو وقت می‌گذاریم، یک درصد روی دریا وقت گذاشته بودیم، کشورمان یک چیز دیگر بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در این جلسه در واکنش به خواسته شهرک‌های صنعتی و فعالین اقتصادی داخل شهرک مبنی بر انتقال سهم ۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از شهرداری‌ها به شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: این سهم برای کمک به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت می‌شود و امکان انتقال آن وجود ندارد .

در این جلسه فعالین صنعتی با اشاره به عدم ارائه خدمت شهرداری‌ها در شهرک‌های صنعتی خواسته بودند تا این سهم به شهرک‌های صنعتی پرداخت شود تا صرف زیرساخت و بهبود شهرک‌های شود.

او در این جلسه میزان قطع برق صنایع را قابل مقایسه با سال قبل ندانست و گفت:‌  از ۶۵ هزار واحد صنعتی کشور حدود ۶۰ هزار واحد آن امسال برق آنها حتی یک ثانیه نیز قطع نشده.  شهرک‌های صنعتی که حدود ۶ هزار واحد هستند ۸ ساعت در هفته قطعی داشتنداما  قطعی برق حدود ۴۴۰ واحد بزرگ مقداری متفاوت بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.