در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد


۸۰ هزار و ۱۵۸ بیکار در استان

۲ میلیون و ۶۵۶ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر استان بالای ۱۵ سال هستند که بنا به گزارش ارائه شده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان ۹۸۹هزار و ۶۰۰ نفر به بازار کار مراجعه داشتند که ۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر موفق به پیدا کردن شغل نشدند، اما مابقی شاغل هستند.

نرخ بیکاری در تابستان امسال به کمترین میزان در یک سال گذشته رسیده و حتی از متوسط کشور که رقم ۸.۹ درصد ۰.۹کمتر است. کاهش نرخ بیکاری البته با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی همراه بوده و جمعیت فعال از ۳۹.۲ درصد در بهار امسال به ۴۰ درصد در تابستان رسیده است.

نیمی از تعهد اشتغال استان محقق شد

بنا به گزارش نماینده اداره کار استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان، بیش از ۳۰ هزار شغل از ابتدای امسال ایجاد شده که بیشترین شغل در کرمان، رفسنجان و سیرجان است.

تعهد اشتغال استان از ۴۱ هزار و ۵۵۷ نفر در سال گذشته به ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل در سال جاری رسیده که بنا به گزارش ارائه شده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه نیمی از آن محقق شده است.جداول آماری ارایه شده در این جلسه حکایت از این دارد که صرفا هزار شغل از طریق استخدام دولتی محقق شود و مابقی بر دوش بخش خصوصی و کمیته امداد و نهادهای حمایتی است.

به عبارت دیگر ۱۷ هزار از ۶۰ هزار شغل تعهد داده شده بر عهده کمیته‌امداد، بهزیستی، بنیاد سهید، بسیج و نیروهای مسلح است. ۱۳ هزار و ۶۴۴ شغل بر عهده بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و هزار و ۴۵۲ شغل در حیطه مشاغل بانکی و مابقی بر عهده اعتبارات بانکی، اعتبارات تبصره ۱۸ و اقتصاد مقاومتی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97571
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.