کمتر از ۲۰ درصد از تجهیزات شرکت‌های بزرگ از کرمان تامین شده


۸۵ درصد ارزش افزوده معدن برای ۴ شهرستان

رییس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه بنیه صنعتی هر کشوری صنایع کوچک و متوسط است، گفت: ۷۴ درصد صنعت استان در حوزه فولاد، مس و خودروسازی است که این صنایع ارزش افزوده چندانی ندارند و صنایع استان در دو طیف صنایع کارگاهی کوچک و صنایع بزرگ مانده و صنایع کوچک و متوسط شکل نگرفته است.

 به گفته رییس اتاق بازرگانی استان کرمان، ۸۵ درصد از ارزش افزوده استان در بخش صنعت در کارگاه‌های بالای ۱۰ نفر است که ۷۴ درصد در حوزه فولاد ، مس و حوزه خودروسازی است و نمی‌توانند زنجیره کاملی از صنایع کوچک و متوسط ایجاد کنند

.به گزارش کرمان‌نو، مهدی طبیب‌زاده در جلسه‌ای با حضور رییس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: متاسفانه زنجیره ارزش افزوده فولاد و مس استان هم کامل نیست و بیشتر درصد تولیدات صنعتی در حد شمش فولاد، کاتد مس و مونتاژ خودرو است که ارزش افزوده چندانی ندارد.

برطبق اظهارات رییس اتاق بازرگانی کرمان، ۷۵ درصد از ارزش افزوده معدن استان هم در ۴ شهرستان زرند، شهربابک، رفسنجان و سیرجان خلاصه شده است.

او همچنین در این جلسه که به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه صنعت و معدن برگزار شد تاکید کرد که کمتر از ۲۰ درصد از مواد و تجهیزات مورد نیاز این صنایع از داخل استان تامین شده است.
او در این جلسه بر توازن توزیع صنایع کوچک و متوسط در کشور و تولید صادرات محور تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۶۴ درصد در صادرات کالا رشد داشتیم و ۹۰ درصد در نفت رشد صادرات داشتیم و همه این‌ها ۸۰ میلیارد دلار شده که نشان می‌دهد کالای بازرسی صادر نشده و در حد شمش فولادی و سنگ‌آهن بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.