طرح آجر به آجر در کرمان در حال اجراست

طرح اجر به آجر در استان کرمان به صورت پایلوت در حال اجراست.

به گزارش «کرمان نو» مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان کرمان می گوید با هدف جذب مشارکت سرمایه های خرد جامعه در زمینه مدرسه سازی طرح« آجر به آجر» برنامه ریزی شده است.

سید محمد  واعظی نژاد در این خصوص گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش در اوایل سال جاری بسته های تحولی زیادی ابلاغ شد که دو بسته تحولی آجر به آجر و مکان یابی مدارس مربوط به ادارات نوسازی مدارس کشور است.

وی افزود: تعداد زیادی از مردم خواستار این بودند در مدرسه سازی سهیم شوند اما به دلیل قوانین موجود امکان آن را نداشتند اما اکنون با طرح آجر به آجر شرایطی فراهم شد تا هر کس به هر میزان که در توان دارد حتی به اندازه یک آجر در ساخت و ساز مدرسه مشارکت کند.

طراحی سامانه مهر مدرسه

واعظی تاکید کرد: برای مشارکت مردم در طرح آجر به آجر، سامانه “مهر مدرسه” طراحی و ایجاد شده است که  به زودی وارد فاز عملیاتی شده تا هر کس به هر میزانی که‌ می خواهد در امر مدرسه سازی شرکت شرکت کند.

وی اضافه کرد: در این سامانه فرد خیر قادر خواهد بود میزان هزینه ای را که پرداخته است، ردیابی کند که در کدام مدرسه بوده و یا چندآجر در ساخت آن مدرسه سهیم بوده است.

واعظی نژاد افزود: استان کرمان در اجرای این طرح جزو ۷ استان پایلوت است و سایر استان ها با الگو برداری از این ۷ استان کار را ادامه می دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53811
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.