افت تولید نیروگاه‌های برق آبی در پی کاهش بارندگی در کرمان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان گفت: کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نزولات آسمانی باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی در کرمان کاهش یابد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حبیبی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان در حاشیه افتتاح ۴ پروژه حوزه برق استان کرمان در قالب پویش هر هفته الف ـ ب ایران که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مردم استان را به مصرف بهینه برق دعوت کرد.

او با بیان اینکه امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق آبی، شاهد افزایش دما، در شرایط کرونایی کشور هستیم، افزود: کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نزولات آسمانی باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی کاهش یابد.
حبیبی بیان داشت: امسال با شرایط سختی روبه رو هستیم؛ اما برنامه ریزی کردیم تا با کم ترین مشکل، برق مورد نیاز مردم تامین شود.

او تصریح کرد: مردم با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف، مانند خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم دمای کولر‌های گازی به روی ۲۵، استفاده از دور کُند کولر‌های آبی و استفاده نکردن از لوازم پر مصرف برقی در مواقع پیک بار خدمت گذاران خود را در صنعت برق یاری دهند تا تابستان امسال را به خوبی عبور دهیم و با خاموشی احتمالی مواجه نشویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70809
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از پیش بینی کاهش تولید برق در تابستان تا بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهرماه […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.